Lenovo: růst o 33% a úspěchy v Číně

Microsoft

Restrukturalizace společnosti a vládní podpora poptávky obyvatelstva vedly k meziročnímu růstu příjmů o 33%. Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2009 tak čínský výrobce spotřební elektroniky vydělal 4,78 miliardy dolarů (91 miliard Kč). Spolu s růstem příjmů posiloval výrobce i svou globální přítomnost a v rámci nové strategie se soustředil především na rozvíjející se trhy. Celosvětově Lenovo zvýšilo svůj podíl ze 7,5% všech prodaných PC v Q3 2008 na 9,2% v roce 2009.


Notebook řady Thinkpad.

Ohlášené hospodářské výsledky za Q3 2009 činí z Lenova nejrychleji rostoucího výrobce spotřební elektroniky na světě. Pro konkurenční společnosti poslední kvartál loňského roku sice představoval růst, ne ovšem tak mohutný, jako v případě čínského výrobce.

Restrukturalizace a domácí podpora

Silný meziroční růst výrobce Lenovo v době krize má dva jmenovatele – drastickou restrukturalizaci a čínské vládní podpory. Zatímco včas započatá restrukturalizace firmu připravila na nástrahy ekonomické krize, poptávkově zaměřený podpůrný program čínské vlády pomohl oživit prodeje spotřební elektroniky v pevninské Číně. Především díky nim se společnosti podařilo dosáhnout výrazného meziročního růstu příjmů a počtu prodaných zařízení.

Čína tak pro společnost Lenovo představuje stále lukrativnější trh, přičemž jeho role bude s největší pravděpodobností dále narůstat i po skončení vládních podpůrných programů. V rámci své strategie se Lenovo v budoucích letech hodlá orientovat především na rozvíjející se trhy. Ty jsou v současnosti reprezentovány především státy z oblasti jižní a jihovýchodní Asie, jako je Indie, nebo Vietnam. Lenovo ale i nadále bude posilovat svou přítomnost na severoamerických a evropských trzích.

O příštím směřování společnosti hodně naznačil lednový veletrh spotřební elektroniky, CES. V rámci něj firma představila na 20 nových výrobků, mezi kterými nechyběl tablet, nové modely netbooků a prototypy chystaných smartphonů. Lenovo se svými produkty snaží konkurovat především světové jedničce Hewlett-Packard a dvojce Acer Inc.

Lenovo se globálně prosazuje od roku 2005, kdy pohltilo divizi osobních počítačů americké technologické společnosti IBM. Čínský výrobce dodnes vyrábí téměř legendární značku Thinkpad. Koncem roku 2009 dokončila společnost zpětný odkup své divize výroby mobilních telefonů, které se zbavila počátkem roku 2008. Lenovo se nyní hodlá orientovat především na dlouhodobě silně rostoucí trh se smartphony, firma pro letošní rok ohlásila několik nových modelů.

Zdroj: BusinessWeek

Exit mobile version