Letiště Praha zavedlo informační systém IBM BlueSky

Letiště Praha ve spolupráci se společností IBM úspěšně dokončilo zavedení nového informačního systému pro výpočet a fakturaci letištních poplatků a také poplatků za služby svého handlingu. Novinkou a součástí systému je možnost variabilního nastavení motivační strategie pro zákazníky Letiště Praha – letecké a odbavovací společnosti.


Spuštění nového systému proběhlo začátkem listopadu. „Řešení IBM BlueSky bylo zavedeno v oblasti, která je z pohledu výnosů Letiště Praha klíčová. Systém nám významně zjednoduší výpočty poplatků a následných fakturací za poskytované služby leteckým společnostem,“ uvedl při této příležitosti Vladimír Měkota, výkonný ředitel pro ICT a Centrální projektovou kancelář Letiště Praha.

Systém IBM BlueSky automaticky generuje poplatky za služby, které Letiště Praha poskytuje leteckým a handlingovým společnostem na základě podkladů z jeho centrální databáze. Jedná se o především o poplatky za přistání, hluk, parkování letadel či použití odbavovacích přepážek. IBM BlueSky bylo již úspěšně zavedeno na významných mezinárodních letištích po celém světě, např. ve Frankfurtu nebo Pekingu.

„Vizí IBM jsou chytrá letiště využívající integrované informace jak pro podporu rozhodování, tak i k dosažení maximální efektivity svého provozu. IBM BlueSky představuje integrovaný, inteligentní systém, který je dostatečně flexibilní, aby se dokázal přizpůsobit měnícím se potřebám letišť i jejich zákazníků,“ říká Vladek Šlezingr, Global Business Services Leader IBM Česká republika.

Doplňující údaje:

Exit mobile version