LG chce letos prodat milion 3D televizí

Jihokorejské LG Electronics, světová dvojka ve výrobě televizí, plánuje v letošním roce získat až 25% podíl v oblasti 3D TV.
Analytická společnost Gartner předpovídá, že jen letos se prodá zhruba 4 miliony těchto zařízení. 25% podíl tak odpovídá zhruba 1 milionu prodaných kusů. Lze se domnívat, že 3D TV jsou segmentem trhu, na který se LG Electronics hodlá v budoucnu zaměřit. Důvodem je především fakt, že se jedná o nový trh a je jen na schopnostech a možnostech každého výrobce, jak velkou část si z něj „utrhne,“ na rozdíl od trhů s plasmovými a LCD televizemi, kde je možnost rozšíření tržního podílu značně omezena.


První představený model 3D TV od LG.

„Cílem LG Electronics je skokově navýšit podíl v oblasti 3D TV na odhadovaných 25%. To, že 3D TV jsou v centru našeho zájmu dokazuje i fakt, že 25% podíl je o 10% víc, než náš cíl v oblasti LCD televizí,“ prohlásil na tiskové konferenci Havis Kwon, viceprezident LG a ředitel její divize televizí.

Odvážný záměr LG Electronics potvrzuje velmi ambiciózní očekávání, která od 3D TV má většina výrobců. Mnozí z nich se navíc nebojí přirovnat přechod na 3D TV k revoluci, kterou přineslo představení barevných televizí. Úspěch 3D TV je ovšem diskutabilní. Problematický je jak fakt, že pro sledování pořadů ve 3D je potřeba mít nasazeny speciální 3D brýle, tak i velmi omezený počet titulů, které v tomto formátu lze vůbec sledovat. Druhý zmíněný problém ovšem v průběhu času zmizí. S tím, jak výrobci budou představovat nové modely a ceny budou klesat, bude se i zvyšovat zájem studií a televizních stanic produkovat pořady ve 3D formátu.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version