Lidé ve firmách: kdo a kam přešel

ITBiz.cz pravidelně sleduje změny na manažerských pozicích. V našem článku se dozvíte o personálních změnách ve společnosti Tech Data Distribution a také, kdo se stane generálním ředitelem společnosti Logica. Pokud ve vaší firmě došlo ke změnám ve středním či vyšším managementu, pošlete nám upozornění na náš e-mail manazeri(AT)itbiz.cz.

Logica

Generálním ředitelem společnosti Logica v regionu střední a východní Evropy se k 1. prosinci 2009 stane Štefan Szabó (47), který přichází ze slovenské pobočky mobilního operátora Telefónica O2, kde zastával post výkonného ředitele pro strategie.

Szabó je absolventem Elektrotechnické fakulty SVŠT v Bratislavě a MBA studia na University of Pittsburgh. Svou profesní kariéru zahájil ve společnostech Benzinol či BICC Transmitton, kde se věnoval řídicím systémům v ropném a plynárenském průmyslu.

V roce 1993 stál u zrodu slovenské společnosti TTC, která se zabývala komplexními službami v oblasti automatizace průmyslových procesů. Roku 1999 nastoupil do tehdejšího Českého Telecomu jako ředitel oddělení analýz nákladů a ziskovosti, o dva roky později přešel do společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC), kde se zaměřil na konzultační činnost. Poté, co konzultační divizi PwC koupila v roce 2002 společnost IBM, byl Szabó jmenován nejprve vedoucím slovenské divize Business Consulting Services, později hlavním konzultantem firmy IBM Global Business Services pro telekomunikace v zemích střední a východní Evropy.

Štefan Szabó je pro svou novou činnost v rámci regionu CEE dokonale jazykově vybaven – hovoří plynule slovensky, česky, maďarsky a anglicky a dohovoří se i rusky.

Přidejte si Štefan Szabó do své sítě pomocí služby [?]

Tech Data Distribution

Novou posilou Autodesk týmu ve společnosti Tech Data Distribution se stal Petr Chaloupka. Nastupuje na pozici marketingového manažera pro produkty Autodesk.

Petr Chaloupka do Tech Data přichází ze Siemens PLM Software, kde pracoval jako SW Application Engineer a později Sales Manager. Jako takový měl na starosti i oblast marketing managementu, koordinoval například přestavbu firemních stránek, inzertní i internetové kampaně, zajišťoval zákaznické průzkumy nebo vedení firemního časopisu. V oblasti produktového managementu řídil tvorbu marketingových plánů jednotlivých oddělení nebo organizaci seminářů a konferencí.

Petr Chaloupka má 40 let a má zkušenosti i z jiných společností orientovaných na prodej softwaru. Vystudoval Fakultu strojní Českého vysokého učení technického v Praze, mluví plynně anglicky. Velmi dobře se orientuje v problematice CRM.

AAABYTY.CZ

Novým ředitelem realitní kanceláře AAABYTY.CZ se stal Otakar Šmíd. Na nové místo přichází z pozice projektového manažera developerské divize SPGroup, majoritního akcionáře realitní kanceláře. Zde měl na starosti projekt aquaparku a kongresového hotelu v komerční zóně Průhonice-Čestlice, především zajišťování financování projektu, jednání se zahraničními zájemci o provozování a v neposlední řadě obchodní, marketingové a personální záležitosti pro společnosti, které oba projekty provozují.

Otakar Šmíd nahradil ve funkci generálního ředitele realitní kanceláře AAABYTY.CZ Aleše Budína, který před necelým rokem na pozici nastoupil s cílem realizovat restrukturalizaci finančního řízení.

Osmatřicetiletý Otakar Šmíd absolvoval Fakultu stavební ČVUT v Praze a Fakultu podnikohospodářskou VŠE v Praze. Před nástupem do společnosti SPGroup pracoval více než šest let pro McDonald‘s ČR a SR, kde měl na starosti řízení a kontrolu projektů výstavby nových restaurací v Česku a řízení a kontrolu projektů obnovy stávajících restaurací. Ve společnosti AAABYTY.CZ si klade za cíl především rozvoj nových služeb a nových standardů práce, které změněný realitní trh bude v budoucnu vyžadovat. Prioritou samozřejmě zůstává udržení konkurenčních výhod, kterými současný systém disponuje.

Otakar Šmíd je ženatý a má dva syny. Mezi jeho hlavní záliby patří sport – především lední hokej, fotbal, squash, tenis a cyklistika. Jeho hobby je také sledování automobilových závodů. K velkým koníčkům patří též studium starověkého Egypta.

ČD – Telematika

Na pozici ředitele úseku Systémy a technologie ve společnosti ČD – Telematika a.s. nastoupil Michal Drápala.

Počátkem 90.let působil na technických pozicích jako programátor a systémový administrátor, poté se specializoval na oblast komunikací jako presales konzultant a manažer prodeje.

Do společnosti ČD – Telematika a.s. přichází ze společnosti Cisco Systems, kde pracoval na obchodní pozici pro oblast energetiky a průmyslu. Preferuje otevřené jednání a inovativní způsob myšlení, věří, že správná úroveň kompetence a zodpovědnosti umožňuje využít potenciál jednotlivce.

Michal Drápala vystudoval Vysokou školu strojní a elektrotechnickou v Plzni a dále absolvoval postgraduální studium na Open University v oboru Management & Finance & Marketing.

Mezi jeho koníčky patří outdoor sporty, zejména pak vytrvalostní běh, dále lyžování a jízda na kole. Michal Drápala je ženatý a má jedno dítě.

Přidejte si Michala Drápala do své sítě pomocí služby [?]

Ness Technologies

Ness Technologies, globální poskytovatel komplexních řešení a služeb v oblasti informačních technologií, postavil v České republice do čela týmů specialistů na Business Intelligence zkušeného manažera Petra Kamínka (37). Je odpovědný především za budoucí směřování a vývoj této oblasti uvnitř společnosti.

Kompetenci Business Intelligence a Data Warehousing buduje Ness již více než 10 let, protože se jedná o jednu ze strategických linií rozvoje společnosti. Díky Petru Kamínkovi bude možné navázat na dosavadní znalosti i zkušenosti více než 70-ti členného týmu a ty posunout ještě dál. Zvláště s ohledem na aktuální tržní příležitosti – počínaje například optimalizací marketingových procesů, přes realizaci datové základny managementu kampaní až třeba po integraci s dalšími systémy třetích stran.

Petr Kamínek se v oblasti consultingu a IT pohybuje více než 11 let a v barvách svého předchozího zaměstnavatele, společnosti Accenture, realizoval mnoho náročných a rozsáhlých projektů. Má zkušenosti s implementací internetového bankovnictví a následných dalších přímých kanálů pro velké bankovní domy. Vedl několik týmů, které byly zaměřené na implementaci klientských rozhraní, implementaci na aplikačním serveru, nebo stál v čele funkčního a testovacího týmu. Může se také pochlubit osobní zkušeností s budováním a rozvojem skupiny BI odborníků napříč celým regionem střední a východní Evropy.

Petr Kamínek vystudoval Matematické modelování na Matematicko-fyzikální fakultě UK a mluví plynně anglicky na odborné úrovni. Díky projektům, na kterých se podílel a které sám vedl, se naučil, jak fungují konzultantské a IT společnosti, odpovídat za celý životní cyklus informačního systému a také se stal expertem na pravidla regulace označovaná jako Basel II. Petr Kamínek je zároveň vizionářem v oblasti BI a velkou pozornost věnuje kvalitě a rozvoji svých spolupracovníků. Kromě zaměstnání se věnuje své rodině a ve volném čase pak turistice, geocachingu a přibližně dvakrát do roka hraní tzv. LARPů.

Exit mobile version