LinkedIn koupil poskytovatele hodnocení ChoiceVendor

Spolu s novou strategií zaměřenou na růst pomocí akvizic si známá profesně orientovaná sociální síť LinedIn také údajně pohrává s myšlenkou IPO.


LinkedIn je největší profesně zaměřenou sociální sítí

Zdá se, že strategie rozšiřování vlastního portfolia produktů a služeb pomocí akvizicí zajímavých společností a startupů není výhradní doménou velkých technologických gigantů. Stejný kurz nasadila i populární profesně zaměřená sociální síť LinkedIn. Nyní oznámená koupě společnosti ChoiceVendor je v pořadí již druhou zajímavou akvizicí společnosti za poslední měsíc, a ve své podstatě také druhou akvizicí v historii firmy vůbec. Jejich cílem je pak kromě rozšíření a zkvalitnění poskytovaných služeb také snaha získat talentované a schopné specialisty, kteří pomohou LinkedIn v dalším rozvoji.

Drobná americká společnost ChoiceVendor, založená před několika lety bývalými pracovníky technologického gigantu Google, se zabývá poskytováním hodnocení a doporučení poskytovatelů v oblasti B2B služeb na území USA. Cena transakce nebyla zveřejněna, podle CEO LinkedIn Jeffa Weinera ale nepřesáhla 5 milionů dolarů (95 milionů Kč). Všichni zaměstnanci ChoiceVendor přejdou do LinkedIn, firma jako taková tak zanikne.

Jak už bylo zmíněno, ChoiceVendor představuje v pořadí teprve druhou akvizici v historii sociální sítě LinkedIn. Tou první byla počátkem srpna letošního roku technologická společnost mSpoke. Ta se zabývala vývojem pokročilého doporučovacího systému – ten LinkedIn plánuje využít pro zajištění osobnějších služeb pro své uživatele, jako například doporučení co nejvhodnějších zpráv a novinek, a dalšího obsahu.

Jeff Weiner, CEO společnosti LinkedIn, také připustil, že firma jedná se zástupci několika bankovních domů a investičních společností o možnosti vstupu na burzu. „Vzhledem k našemu letošnímu velmi silnému růstu před námi vidíme několik možností dalšího směřování, z nichž si můžeme vybrat,“ prohlásil Weiner na nedávné tiskové konferenci a na otázku ohledně možnosti IPO dodal: „Na toto téma jsme se s vybranými partnery už bavili a v těchto debatách budeme i nadále pokračovat. V tuto chvíli ale ještě není nic konkrétního, co bychom mohli oznámit.“ Vstup na burzu je tak jednou z možností, jak by firma mohla získat kapitál na svůj další rozvoj.

LinkedIn je největší profesně zaměřenou sociální sítí na světovém internetu. Letošní rok je pro firmu velmi úspěšný – za poslední 4 měsíce vzrostl počet aktivních uživatelů této služby o celých 5 milionů a překročil tak hranici 80 milionů. Ještě v únoru přitom službu používalo „pouhých“ 60 milionů uživatelů. Pokud tak LinkedIn skutečně vstoupí na burzu, bude se pro zájemce jednat o poměrně zajímavou investiční příležitost. Důležitý přitom není jen velmi dynamický růst uživatelské základny, ale také fungující obchodní model – služba vydělává jak na zobrazování reklamy, tak i na prodeji prémiových služeb svým uživatelům. To představuje velký rozdíl oproti konkurenčnímu Facebooku, který skutečný reklamní potenciál své 500 milionové uživatelské základny dosud plně nepodchytil.

Jestliže LinkedIn v dohledné době skutečně přistoupí na IPO, bude první, a na dlouhou dobu pravděpodobně také poslední, sociální sítí, která se bude veřejně obchodovat. Před několika měsíci se objevily spekulace o tom, že se na burzu chystá i nejoblíbenější sociální síť Facebook, což ale nedávno definitivně odmítl Mark Zuckenberg, zakladatel a CEO služby. Dokud Facebook neprojde některým významnými změnami, veřejného obchodování jeho akcií se prý nedočkáme. Zuckenberg zmínil, že ohledně IPO Facebooku se v současnosti počítá s horizontem několika let.

Zdroj: CNET

Exit mobile version