Na slovíčko s Marií Csilics: Rok 2010 je pro Verbatim dobou velkých nadějí

Verbatim

Společnost Verbatim patřila od roku 1969 mezi leadery trhu v oblasti technologií pro uchovávání dat. Jaké trendy dnes vládnou trhu úložných nosičů a jakou strategii firma, o které v posledních letech nebylo moc slyšet zaujala, aby si zpátky vydobyla tržní pozice? O současné strategii Verbatimu vypovídá Marie Csilics, která je odpovědná za PR v Evropě, na Blízkém východě a v Africe.


Maria Csilics

Máte za sebou vstup na trh externích pevných disků. Co hodláte nabídnout oproti tradičním výrobcům a s jakými trumfy hodláte přijít letos na trh?

M.C. Po velmi úspěšném startu v létě 2007 byl loňský rok přelomem pro Verbatim na trhu externích pevných disků, kdy dosáhl velmi vysokého růstu jak v prodaných jednotkách, tak i v tržbách po celé Evropě. Soustředíme se především na 2,5“ HDD, což je oblast, kde předpokládáme dynamický růst a kde v současnosti držíme 10% podíl na trhu. Verbatim nabízí široké portfolio produktů v různých formátech, rozhraních, kapacitách i barvách. Naši produktovou nabídku chceme dále rozšiřovat zejména o síťové a zabezpečené produkty určené zákazníkům z obchodního sektoru.

V prosinci loňského roku jsme představili kapesní 1,8“ pevný disk a počátkem roku letošního také síťový disk NAS pro malé kanceláře. V dubnu uvedeme na trh například šifrovaný 2,5“ HDD s kapacitou 500 GB či profesionální úložné řešení PowerBay RAID/NAS Storage. Loňská akvizice společnosti Freecom byla dalším strategickým krokem v posilování naší tržní pozice. S firmou Freecom jakožto silným a inovativním hráčem shledáváme do budoucna mnoho synergií v oblasti hardwaru.

Který segment trhu s úložným prostorem bude podle vás letos nejvíce růstový?

M.C. Na trhu zapisovatelných médií dosahují vysokého růstu zejména flash disky, pevné disky a vysokokapacitní optické disky. Pro Verbatim, jehož byznys rovnoměrně stojí právě na těchto třech pilířích, to znamená mnoho příležitostí. Verbatim, který už je nyní v Evropě i ve světě jedničkou na trhu optických nosičů, by se chtěl v roce 2010 etablovat jako třetí nejsilnější hráč na trhu veškerých externích nosičů, tedy včetně USB disků, flash pamětí a externí pevných disků. Tohoto postavení jsme podle průzkumu GfK poprvé dosáhli již v roce 2009. Abychom si třetí příčku udrželi dlouhodobě, plánujeme zvýšit letošní tržby o 10 %.

Jaké bonusy nabízíte jako dodavatel svým partnerům?

Verbatim nabízí širokou řadu kvalitních úložných produktů za dostupné ceny. Jsme hrdí, že na tomto vysoce konkurenčním trhu úspěšně působíme již 40 let. Verbatim je solidní a zdravá organizace, kterou vlastní naše japonská mateřská firma Mitsubishi Kagaku Media. Navzdory finanční krizi Verbatim v roce 2009 zvýšil své tržby. Naším zákazníkům nabízíme spolehlivé obchodní partnerství – a to na trhu, který má velkou šanci pro další růst. Verbatim dodává všechna svá storage řešení od jednoho zdroje, a to s jasným zaměřením na produkty a tržní růst. V rámci podpory category managementu vytváříme planogramy, které optimalizují rozmístění našich produktů v obchodních regálech.

Také poskytujeme v celé Evropě kvalifikovaný zákaznický servis s rodilými mluvčími, který podporuje naše zákazníky v jejich každodenním byznysu. Verbatim má také vysoce efektivní logistický systém s rychlými dodávkami zboží do Evropy, Afriky a na Blízký východ. Dále nabízíme silné marketingové nástroje poskytující našim obchodním partnerům důležité informace a prodejní podporu. Naše webové stránky jsou dostupné ve více než 20 světových jazycích a naše elektronické brožury a produktová videa umožňují zákazníkům získat velmi dobré technologické know-how o našich produktech. Souhrnně vzato nabízíme svým partnerům dostatečnou podporu umožňující jim růst spolu s námi i s celým trhem.

Stejně tak, jako kdysi s klasickými floppy disky, dnes velká část vašeho byzynsu stojí na optických discích. Jak se hodláte vyrovnat s erozí na trhu?

M.C. Vzhledem k masivnímu množství instalovaných mechanik pro čtení a zápis CD-R a DVD-R disků očekáváme, že poptávka po těchto produktech i nadále zůstane na velmi vysoké úrovni. Z průzkumu Santa Clara Consulting Group plyne, že celkový tržní objem (TAM – total amount market) s CD-R a DVD-R produkty v Evropě dosáhne letos 1,3 miliardy kusů. Konsolidace značek na optickém trhu bude pokračovat.

I navzdory zmenšujícímu se trhu zvýšil Verbatim v roce 2009 svůj tržní podíl a dokonce plánuje maximalizovat svůj podíl v DVD segmentu až na 50 procent v roce 2010. V roce 2009 jsme ztrojnásobili naše prodeje Blu-ray disků (GfK), které chceme v letošním roce opět ztrojnásobit. Také v tomto segmentu posilujeme svou dominantní pozici na trhu. Zároveň v něm velmi intenzivně využíváme vyspělého oddělení pro výzkum a vývoj naší mateřské společnosti Mitsubishi Kagaku Media (MKM). To nám umožňuje přinášet prvotřídní kvalitu a určovat nejnovější technologické inovace.

Jak si hodláte poradit s velkými hráči na trhu flash pamětí?

M.C. Verbatim je jednou z nejpopulárnějších značek na trhu přenosných úložných řešení. Naše značka je známá především díky prvotřídní kvalitě zapisovatelných médií. Zaměříme se také na nejrychlejší flash disky, SSD technologii, micro USB technologii a širokou nabídku moderních úložišť na bázi flash. Mimo jiné jsme nahradili naše blistrovaná balení za nové papírové obaly a tím redukovali obsah plastu o 90 %. S tímto novým, k životnímu prostředí šetrným balením jsme optimalizovali výrobu a snížili přepravní náklady.

V rámci naší produktové skupiny flash je důležité zmínit zejména zabezpečené produkty. Bezpečnost se stává klíčovou prioritou nejen v oblasti podnikání, ale i pro soukromé uživatele. Verbatim nabízí vysoce kvalitní a inovativní portfolio Security Storage Solution, do kterého spadají například USB disky, SSD Secure ExpressCard disky a další typy produktů zabezpečené hardwarovým 256-bitovým AES šifrováním. Všechny tyto produkty posilují naše postavení v tomto obchodním sektoru.

Exit mobile version