Proč je Bill Gates v reklamě za 300 milionů dolarů?

Není žádnou novinkou, že se společnost Microsoft rozhodla investovat nemalou částku do propagace operačního systému Windows Vista. Jedná se o logický krok, který plyne z prodejních výsledků a především jeho pověsti. Zarážející je však angažování zakladatele společnosti a jednoho z nejbohatších lidí na světě – Billa Gatese. I proto se ITBiz.cz podíval na reklamní kampaň za 300 milionů dolarů a její okolnosti trochu jinak.

Microsoft

Od nového systému Windows Vista se čekalo hodně. Avšak nemalý vliv na jeho prodejnost mají počítače, na kterých je předinstalovaný. Spousta uživatelů Windows XP nemá důvod přecházet a hardwarové požadavky mu také moc nepřejí. Nicméně toto je něco, co není třeba opakovat. Společnost Microsoft tak uvolňuje 300 milionů amerických dolarů (přes 5 miliard korun) na masivní reklamní kampaň. Prvně uvedený důvod samozřejmě jediný a ze samotného Microsoftu zní, že se jedná také o reakci na reklamní spoty Applu, které si vzaly na mušku právě Windows.

A právě o to v kampani především jde. Reagovat na konkurenci a poukázat na možnosti operačního systému. Klasická reklama by zřejmě úspěch neměla. Přidáte komika, ale to stále není ono. Jenže ikonou Microsoftu a pro mnoho lidí i světa počítačů je Bill Gates. A když se reklama zasadí do nepočítačového prostředí a skloubí se všechno dohromady, lze snadno docílit kladného dojmu. Přesně to hlavní – změnit v očích spotřebitelů pohled na Windows Vista. Ústřední dvojicí klipů, které tvoří páteř kampaně je právě Bill Gates doplnění komikem Jerrym Seinfeldem. Ti vystupují v různých situacích a především v tom rodinném. Video klipy budou doplněny také informačními stánky v obchodních centrech, prozatím se hovoří o amerických obchodech Best Buy.

Microsoft se prostřednictvím klipů s Billem Gatesem snaží ukázat, že se učí chápat požadavky obyčejných uživatelů a přizpůsobit jim své produkty. Mne osobně však na Windows Vista klipy nepřesvědčily. Více informací lze nalézt na samotných webových stránkách společnosti Microsoft.

Přečtěte si také

Microsoft brzdí rozvoj kategorie Netbook
Microsoft vydal Photosynth, jaký je?