Microsoft natočil drsnější negativní reklamu na Gmail

Video se zvráceným pošťákem Gmail manem se poprvé objevilo na konferenci Microsoft Global Exchange, upozornila na něj novinářka Mary-Jo Foleyová, která jej zveřejnila na Youtube.

Video kritizuje kontextové prohledávání e-mailů na klíčová slova, které slouží pro generování cílených inzerátů. Ve videu je tento krok zobrazen personifikací zvráceného pošťáka, jenž si čte cizí dopisy. Ve skutečnosti je zde ale jedna nepřesnost, v placené verzi Google Apps for Business, se kterou se poměřují i Office 365, se totiž inzeráty běžně nezobrazují.

Zatím není jasné, zda li se video dostane také do televizního vysílání a stane se tak součástí hlavní reklamní kampaně společnosti. Video zveřejněné na konferenci bylo pravděpodobně určeno primárně prodejcům nového online produktu Office 365, které distribuují zejména partneři Microsoftu.

Kancelářský balík Microsoft Office 365 je cloudová služba, jež zahrnuje známé desktopové aplikace jako MS World, Excel či Accesss, ale také kolaborativní nástroje SharePoint, Exchange server a Lync. Služba vedle kancelářského balíku umožňuje spolupráci prostřednictvím snadného instant messagingu, pořádání videokonferencí, simultánního sdílení dokumentů či „instantní“ tvorby webových stránek.

Není náhodou, že se Microsoft zaměřil zrovna na útok proti hlavní složce konkurenčních Google Apps, Webmailu GMail. Určitě bude nyní zajímavé sledovat, jak se bude další závodění na poli kancelářského software v online prostředí vyvíjet, nespí totiž ani Google. Ten například nyní provádí rozsáhlé změny v prostředí své základní online služby.

Foleyová tvrdí, že video bylo určeno coby instruktážní video právě prodejcům služby Office 365, Microsoft odmítl video oficiálně komentovat.

Exit mobile version