Microsoft údajně zvažuje akvizici AOL

Microsoft by AOL mohl využít především pro další expanzi svého vyhledávače Bing, a tedy jako zvýšení konkurence proti dominantnímu Googlu.

Když koncem minulého týdne Tim Armstrong, šéf americké společnosti AOL na konferenci D8 připustil, že „firma vyjednává o nové webové dohodě se dvěma potencionálními partnery“, okamžitě se objevily spekulace, že jedním z nich je i technologický gigant Microsoft. Ten by podle mnohých mohl mít zájem jak na úzké spolupráci s AOL, podobně, jako spolupracuje s portálem Yahoo!, tak i na případné akvizici celé firmy. Akcie AOL na spekulace zareagovaly raketovým růstem o 5,8% během jediného dne. Identita druhého „potencionálního partnera“ není známá.

Zhodnotíme-li fakta, zjistíme, že pro Microsoft by ani jeden z nastíněných kroků nebyl nikterak nelogický. AOL, kdysi jeden z nejslavnějších portálů (přinejmenším amerického) internetu stále slouží milionům uživatelů. I přesto, že jeho sláva je už daleko za zenitem, na území USA patří AOL a jeho služby mezi velmi oblíbené a hojně využívané. Vzhledem k technologické zaostalosti vlastního vyhledávacího systému přešel v minulém roce portál AOL na vyhledávání pomocí portálu Google. Microsoft tak potencionálními jednáními s AOL může sledovat především jednu věc – rozšíření vlastního vyhledávače Bing a zvýšení tržního podílu na úkor konkurenčního Googlu.

Podobně se Microsoft zachoval už v loňském roce k dalšímu kdysi velmi slavnému portálu, Yahoo!. Po neúspěšné snaze o akvizici, během které se nabízená cena vyšplhala až na 42,2 miliardy dolarů (zhruba 840 miliard Kč), začal Microsoft s Yahoo! alespoň velmi intenzivně spolupracovat. V rámci smlouvy začal portál Yahoo! zcela využívat služeb vyhledávače Bing od Microsoftu a samotná firma Yahoo! Inc. se nadále zaměřuje „jen“ na rozvoj reklamních nástrojů. Není vyloučené, že podobně dopadnou i rozhovory s AOL. Microsoft ztrátovou firmu nemusel kupovat, a přesto by se mu podařilo získat další část trhu na úkor konkurenčního vyhledávače Google.

AOL patřilo až do poloviny minulého roku pod křídla mediální skupiny Time Warner. Vzhledem ke své ztrátovosti bylo ovšem vyděleno do samostatné společnosti a postaveno zcela mimo samotnou skupinu. V rámci drastického restrukturalizačního plánu, který měl firmu vrátit zpět do černých čísel, přistoupil management firmy k prodejům, nebo ukončování služeb, které přímo nesouvisí s hlavním byznysem společnosti. Jedním z nejcennějších aktiv firmy je paradoxně její značka.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version