Microsoft v půlce týdne oficiálně spustil do ostrého provozu své cloudové Office

Kancelářský balík Microsoft Office 365, cloudová služba, jež zahrnuje známé desktopové aplikace jako MS World, Excel či Accesss, ale také kolaborativní nástroje SharePoint, Exchange server a Lync je konečně venku v plnohodnotné podobě. Microsoft tvrdí, že se během veřejného betatestu podařilo u některých firem prokázat až 50% finanční návratnost oproti tradičně licencovanému software.


Microsoft představil cloudový Office 365

Služba vedle kancelářského balíku umožňuje snadnou spolupráci prostřednictvím snadného instant messagingu, pořádání videokonferencí, simultánního sdílení dokumentů či „instantní“ tvorby webových stránek. Určitě bude nyní zajímavé sledovat, jak se bude další závodění na poli kancelářského software v online prostředí vyvíjet, nespí totiž ani Google. Ten například nyní připravuje rozsáhlé změny v prostředí své základní online služby – Webmailu GMail.

Cenová politika Office 365 začíná na 6 dolarech (v ČR bude cena o něco vyšší – 130 Kč) měsíčně za uživatele. Zákazníci budou za používání produktu platit měsíční poplatky za jednoho uživatele založené na rozsahu využívaných produktů a nově také přímo charakteru zákazníka. Zatímco malé společnosti do 25 zaměstnanců budou za Office 365 platit 6 dolarů měsíčně, cena pro větší podniky bude začínat na 2 dolarech za uživatele. To bude ovšem zahrnovat pouze základní verzi produktu, která obsahuje jen základní verzi emailového klienta Outlook. Cena za plně vybavený Office 365 by pak měla dosáhnout zhruba 27 dolarů (zhruba 453 Kč) za uživatele na měsíc. Office 365 bude dostupný i soukromým zákazníkům, a to za cenu 50 dolarů (840 Kč) ročně.

„Výhodou Office 365 pro podnikatele a malé firmy je, že mohou získat potřebný software a sestavit si IT řešení během několika minut, bez počátečních investic a s možností flexibilně měnit v čase parametry nastavení. Vetší firmy mohou zjednodušit své IT a uvolněné kapacity využít k řešení strategických otázek. Software i data jsou přitom firemním uživatelům k dispozici kdykoliv a kdekoliv,“ vysvětluje filosofii produktu Aleš Růžička, manažer divize Information Worker ve společnosti Microsoft ČR.

Nabídka produktů Office 365 oproti aplikacím, které jsou v rámci kancelářského balíku Office dostupné v offline verzi ponese určitá drobná omezení, ta by měla být ale vykompenzována právě rozšířenou možností spolupráce. Záměr je zřejmý, učinit z nového produktu lákavou službu především pro firemní zákazníky.
K Office 365 by mělo být možné přistupovat prostřednictvím většiny rozšířených internetových prohlížečů (Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari a samozřejmě také Internet Explorer). Jedná se o důležitý posun od dříve značně centralistické politiky Microsoftu, který v minulosti přístup k některým službám podmiňoval právě používáním Internet Exploreru.

Služby budou v Česku nabízet i partneři Microsoftu. Například kompletní balíčky Office 365 s pevným i mobilním připojením k internetu nabídne zatím jako jediný z mobilních operátorů Vodafone. „Společně s Microsoftem přinášíme podnikatelům a firmám první kompletní a skutečná cloud řešení, která obsahují Office 365, plnou škálu pevných a mobilních datových připojení, zákaznickou podporu přes jeden kontakt a jednu fakturu. Díky tomuto inovativnímu přístupu chceme pomoci zákazníkům růst, být flexibilní, generovat vyšší finanční hotovost a přitom efektivně snížit náklady, “ vysvětluje výhody tohoto řešení David Duroň, ředitel marketingu pro firemní zákazníky ve společnosti Vodafone.

Dosažené úspory u zákazníků mohou jít podle výpočtů Microsoftu až do desítek procent. Například firma o 300 zaměstnancích může díky minimálním investicím do hardware a nižším provozním nákladům ušetřit během tří let až 40 procent svého IT rozpočtu. Firma se 100 zaměstnanci může své náklady na IT snížit dokonce až o polovinu.

Exit mobile version