Vybíráme mobilní tarif pro malou a střední firmu

Operátorka

Nedávno zveřejněný průzkum společnosti Gartner zjišťoval, zda mobilní operátoři připravují pro firmy dostatečně zajímavou nabídku služeb. Protože výsledky nedopadly příliš dobře, rozhodli jsme se ověřit si, co nabízejí čeští operátoři malým a středním firmám. Oslovili jsme několik českých firem, abychom zjistili, jestli jim nabídka českých mobilních operátorů vyhovuje, jaký tarif využívají a které nové služby by uvítaly. Zároveň jsme z nabídky mobilních operátorů vybrali vhodné tarify pro malou a střední firmu.

Pokud budete pro svoji firmu vybírat vhodný tarif, možná se brzy ztratíte v nabídce různých bonusů, zvýhodnění a jiných omezení. Například telekomunikační operátor Telefónica O2 na svém webu nabízí pro firmy sedm tarifů, Vodafone deset tarifů a konkurenční T-Mobile 13 tarifů. Kromě měsíčního paušálu mohou menší firmy a živnostníci využít rovněž předplacených karet. Ty však zákazníky omezují, protože musejí myslet na pravidelné dobíjení kreditu. Jako první jsme se zaměřili hlavně na samotné tarify a kombinaci různých balíčků, které podle tvrzení operátorů mohou firmě ušetřit náklady na volání.

Vodafone nabízí pro malé firmy a živnostníky ke svým tarifům dodatečnou službu s názvem Po svém extra. Zákazník si může zdarma ke službě zvolit Datové vyúčtování, které je v souboru XLS a může se tedy upravovat v tabulkovém kalkulátoru. Jakmile provolají vyhrazený počet volných minut, mají volání o dvacet procent levnější. Háček je ovšem ve výsledném vyúčtování, protože namísto podrobného výpisu volání za všechna firemní čísla obdrží zástupce firmy pouze jednu fakturu s celkovou částkou. Není tedy možné zjistit, kolik provolali jednotliví pracovníci. Tyto údaje si můžete prohlédnout teprve po přihlášení do internetové aplikace s názvem Samoobsluha. Zpětně si můžete vyhledat všechna podrobná vyúčtování za posledních pět měsíců a ostatní starší záznamy jsou nenávratně vymazány. Nejlevnější tarif můžete získat za 152 korun.

Za korunu nebo zdarma

V případě zvýšených nákladů se může firma rozhodnout mezi přechodem na vyšší tarif nebo dodatečným zakoupením některého z Balíčků extra nabito. Zákazník si například připlatí měsíční částku od 10 Kč a dostane 20,16 korun k dobru, což vždy představuje po přičtení DPH celkem 20 % kreditu navíc. Nejvíce stojí Balíček extra nabito 420, zaplatíte za něj 176,47 korun a dostanete kredit v hodnotě 352,94 Kč bez daně.

Bezplatné volání v rámci firmy využijete už od dvou SIM karet. Umožní to služba VPN firma, která vás stojí 40,00 Kč za jednu SIM kartu. Mezi sebou si posléze voláte za jednu korunu. Vzájemné bezplatné volání s aktivovanou službou VPN firma neomezeně přijde malou firmu na 238 Kč za jednu SIM kartu. Nejlevnější tarif u tohoto operátora pořídíte za 100 Kč bez DPH.

Operátor T-Mobile rozlišuje mezi kreditními a minutovými tarify. V prvním případě můžete z kreditu čerpat minuty na volání, SMS i MMS. Nespotřebovaný kredit se převádí do dalšího měsíce. Aktivací služby T-Mobile HIT dostanete o 20 % levnější hovorné do všech sítí pro minutový tarif anebo dvacet procent kreditu navíc ke kreditnímu tarifu.

Využijete „Holčičí tlachání“ ve firmě?

Podobně jako u Vodafone je také možné dokoupit za měsíční paušál další volné minuty. Doplňková služba se jmenuje Volání 50+ a Volání 200+ a jak už název napovídá, za měsíční částky 119 Kč a 399 Kč přičte k vašemu účtu padesát nebo dvě stovky volných minut. Bohužel to platí pouze pro volání do sítě T-Mobile. Podle našeho ověření na zákaznické lince nejsou v nabídce kromě zvýhodněného volání na pevné linky žádné podobné balíčky pro všechny sítě.

Mezi zaměstnanci je možné volat se službou Privátní síť. Za přidání jedné SIM karty zaplatíte 35 Kč a hovor na takové číslo vás bude stát 1,50 Kč. Operátor však nemá ve své nabídce neomezené volání mezi jednotlivými pracovníky jedné společnosti. Tyto služby je však možné kombinovat například s tarifním zvýhodněním GirlsTalk, které umožňuje po třetí minutě volat zdarma a měsíčně stojí 59 Kč bez DPH za jednu SIMkartu.

Tuto službu, mezi operátory zákaznické linky T-Mobile důvěrněji nazývanou jako Holčičí tlachání, prý využívají také firemní zákazníci. Pracovník zákaznické linky nám také sdělil, že se pracovníci zákaznického servisu nad tímto názvem údajně pozastavovali.

Síť O2 má přednost

Telekomunikační operátor Telefónica O2 je v našem přehledu zvláštní i v tom, že firmám nabízí kromě mobilní komunikace také pevnou linku. Podobné propojení má také Vodafone s názvem OneNet, ale jen pro firmy s padesáti a více zaměstnanci.

Telefónica malým firmám doporučuje O2 Business 150. Za něj zaplatíte měsíčně 600 Kč bez daně a na oplátku získáte 159 volných minut do všech sítí. Nutností je ovšem uzavření rámcové smlouvy. Bez rámcové smlouvy platí zákazník paušál 195 korun a zároveň dostává 30 volných minut na volání – je to také nejlevnější tarif tohoto operátora. Zvláštním tarifem je O2 Business Nonstop, u kterého za 1 400 Kč získáte neomezené a nezpoplatněné volání do sítě O2 a za volání do ostatních sítí zaplatíte 3,90 korun. Nutno ovšem podotknout, že volání delší než 10 000 minut měsíčně operátor prověřuje, zda nejde o zneužití služby.

Výběr doplňkových byznys balíčků je ve srovnání s konkurencí chudší. Až deset významných dodavatelů nebo zaměstnanců si můžete ještě přidat mezi čísla služby O2 Team, ale opět platí omezení pouze pro síť Telefónica O2. Uvnitř firmy si můžete volat se službou O2 Moje firma nebo O2 Team Nonstop s uzavřenou rámcovou smlouvou. Aktivace stojí pro jedno číslo 20 korun, měsíčně zaplatíte za každou SIM kartu 200 korun. Další volání na čísla ve firmě je bezplatné. V případě služby O2 Team Nonstop měsíčně za každou SIM kartu zaplatíte 199 Kč. U obou služeb je další volání na čísla ve firmě je bezplatné.

Co na to firmy a úřady?

Zajímali jsme se také, jaké služby českých operátorů využívají úřady a malé a střední firmy. Nejméně využívají mobilní komunikace v malé obci Jindřichovice pod Smrkem, která se stala mediálně známou svojí vyhláškou zakazující vstup úředníkům. Tři zaměstnanci využívají jediný mobilní telefon s předplacenou kartou. Žádný limit na volání pro jednotlivé pracovníky nebyl stanoven. „Na hovory do mobilních sítí máme instalovanou GSM bránu, přes kterou se tyto hovory uskutečňují. Do pevných sítí voláme z pevné linky,“ popisuje zvolené řešení místostarosta Pavel Novotný. Nejvíce obci chybí pokrytí signálu mobilního operátora Vodafone.

Zástupcem střední firmy je public relations agentura Relative PR & Consultancy, s. r. o. „Tarify nám vyhovují, ale uvítali bychom snad jen nějaký věrnostní program. Chybí nám služba rychlých a levných datových přenosů,“ shrnuje spokojenost se stávajícím mobilním operátorem Jakub Lohniský, spolumajitel agentury. Proto také zatím používají pro mobilní datové přenosy jiného operátora. Ve firmě používají šest služebních telefonních čísel, přičemž zaměstnanci mají měsíční limit určený podle pozice. Ten je 1 800 korun měsíčně včetně 300 textových zpráv. Pokud by zaměstnanec počet SMS překročil nebo zasílal textové zprávy na čísla s vyšší tarifikací, zaplatí si tyto zprávy z vlastního platu. Když naopak provolá více v souvislosti s klientem, platí tyto náklady firma.

Jaké služby používáte ve své firmě? Vyhovují vám nabídky českých operátorů? Napište nám do diskuse nebo na e-mail redakce(zavináč)itbiz.cz.

Související
Američané kontrolují mobily dětí, čeští operátoři tuto službu nemají
Mobilní vysílačku nabízí už dva čeští operátoři
Odhad: 80 % telekomunikačních společností neuspěje
Mobilní telefony budou fungovat na vodu
Mobilní reklama je u nás teprve na začátku

Exit mobile version