Lidé více využívají mobilní reklamy, jejich počet se zvýšil na 38 %

Podle aktuálního průzkumu společnosti Nielsen Co zhruba 23 % vlastníků mobilních telefonů ve Spojených státech spatřilo v posledních třiceti dnech na svém mobilním telefonu reklamu a přibližně polovina z nich na ni reagovalo odpovědí.

Celkový počet lidí, kteří na mobilní reklamu nějakým způsobem odpověděli po jejím zobrazení na mobilním telefonu, se zvýšil o 38 % na stávajících 58 milionů ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku. To je podstatně více než ve srovnání s druhým čtvrtletím, kdy jich bylo 42 milionů.

Poskytovatelé telekomunikačních služeb ve Spojených státech jako Sprint Nextel nebo AT&T dlouho zvažovali zavedení konceptu reklam v mobilních telefonech. Spuštění reklamních služeb bylo z jejich strany velice opatrné ze strachu z nespokojenosti zákazníků. Ovšem jejich obavy podle průzkumu Nielsen nebyly na místě, protože průzkum říká, že jedna třetina uživatelů datových služeb a webových aplikací v mobilních telefonech vítá reklamní služby ve svých telefonních přístrojích, protože jim to sníží sumu, kterou budou platit za telefonní účet.

Například poskytovatel mobilních služeb Virgin Mobile USA nabízí svým zákazníkům konkrétní slevové služby výměnou za to, že budou odpovídat na reklamy, které jim na jejich přístroje přijdou. Průzkum dále prozradil, že nejvíce ochotnou skupinou odpovědět na reklamu po jejím zhlédnutí, byli mladí lidé ve věku mezi 13 a 17 roky. Většinou šlo o lidi patřící mezi Afro-Američany a asijské Američany.

V České republice je mobilní reklama teprve na začátku. Jako jeden z prvních s ní přišel mobilní operátor Eurotel v podobě textů, které byly vkládány do SMS zasílaných z internetové brány.

Zdroj: Nielsen says mobile ads growing, consumers respond

Exit mobile version