Krize je příčinou tlaku firem na efektivní metody náboru

Stávající ekonomická situace, ať už se dotkla podniků v různých odvětvích více či méně, s sebou přináší atributy, mezi které bezesporu patří důraz na úsporu nákladů a efektivní vynaložení prostředků. Ve firemních náborových procesech to platí dvojnásob. Podniky mají buď přímo vyhlášené stop stavy pro přijímání nových zaměstnanců, nebo mnohokrát jen velmi omezené možnosti s vysokou mírou kontroly ze strany vedení. Pojďme si představit novinku na trhu, modul Statistiky, který je součástí tuzemskou firemní klientelou hojně využívané služby LMC G2.


Modul Statistiky

Na stávající situaci v podmínkách náborových procesů se rozhodla zareagovat společnost LMC, provozovatel elektronických pracovních portálů Jobs.cz a Práce.cz. Společnost tak chce vyhovět firemní klientele a její poptávce po účinných řešeních za pokud možno co nejméně vynaložených prostředků. Produktem této snahy je nová aplikace Statistiky, která je součástí známého náborového nástroje LMC G2.

Set funkcí k vyhodnocení náboru

Jedná se o komplexní balíček služeb, které se mohou stát významným pomocníkem pro sledování a kontrolu nákladů vynaložených na nábor. Tento package služeb obsahuje funkce shlédnutí a reakce na pozice z on-line zdrojů, kdy poskytuje údaj o tom, kolik zájemců si prohlédlo vaše inzeráty vystavené na pracovních portálech Jobs.cz, Prace.cz, Topjobs.sk a dále na kariérních stránkách spravovaných společností LMC.

Současně vidíte jasný poměr mezi tím, kolik celkem existuje shlédnutí v porovnání s tím, jaký byl celkový počet výsledných reakcí na inzerované pozice. To vše využijete pro analýzu odezvy na inzerované pozice, vyhodnocování atraktivity pozic i celých náborových kampaní. Data vám za delší časový horizont mohou napovědět, jak je např. vaše společnost žádaná na pracovním trhu, jaká je její atraktivita coby potenciálního zaměstnavatele.

Modul Statistiky předkládá data o tom, z jakých náborových zdrojů reagují kandidáti na pozice, odkud reagovali úspěšní kandidáti, kteří prošli do finálního kola výběrových řízení a vy jste je na dané pozice přijali. Máte též souhrn důvodů, proč uchazeči opouštějí výběrová řízení. Díky aplikaci hodnotíte konverzní poměry sledující průběh celého náborového procesu od první reakce kandidáta až po ukončení výběrového řízení a nástup vybraných uchazečů a také akceptační poměry týkající se poměru počtu nástupů k počtu nabídek. Dále jsou součástí index stability ve zkušební době, informace o době na obsazení pozice, reakční doby v náboru, akční koeficient a celkový přehled v podobě souhrnného reportu.

Systém je koncipovaný tak, aby na několik kliků dokázal vygenerovat ucelená data, se kterými můžete dále pracovat. K dispozici jsou přehledy zpracované v podobě tabulek a grafů. Modul lze nastavit tak, aby mohl zásadní ukazatele vyhodnocovat v týdenních, měsíčních, čtvrtletních a ročních intervalech.

Pilotní provoz a následný upgrade

Podle Patrika Šalamona, marketing managera LMC G2, byla prapůvodním spouštěcím mechanismem pro zavedení systému znatelná poptávka na trhu. Chyběl zde totiž obdobný nástroj pro měření náboru.

Tyto slova o detailnější potřebě měření náboru potvrdil i Jaroslav Páviš, vedoucí oddělení náboru České Spořitelny, která systém LMC G2 využívá. „Snaha vyhodnocovat nábor tu byla již před lety, ale šlo spíše o evidenci než o sledování efektivity. Dívali jsme se například, kolik pozic se obsadilo za měsíc. Dnes toho měříme daleko více a vyhodnocujeme čísla v čase. Z toho pak vidíme, že se díky měření i zlepšujeme. Měříme také výkonnost našich konzultantů a vidíme, že zatímco před pár lety zvládli průměrně pět náborů za měsíc, teď je to dvakrát tolik. Do velké míry je to dané i vstupem technologií do náboru.“

Patrik Šalamon dále uvedl, že ve společnosti LMC docházelo k zasílání statistických výstupů z náboru v různých excelovských tabulkách už přibližně před rokem. Jednalo se zhruba o 15 firem, které měly zájem o takový druh předběžných statistik. Potom se přirozeně začala formovat myšlenka přinést klientům jednotný nástroj pro komplexní správu nákladů na nábor.


Modul Statistiky

„Na konci dubna jsme u čtyř našich klientů spustili pilotní provoz modulu Statistiky. Testování potrvá zhruba měsíc a na základě toho budeme analyzovat funkčnost a efektivnost našeho systému,“ řekl Patrik Šalamon z LMC.

Pro budoucí období se potom chystají různá zlepšení modulu Statistiky. Mohlo by jít o pobočková řešení pro konkrétní destinace. Už nyní je totiž systém LMC G2 prostřednictvím společnosti Zentiva využíván například v Turecku. Dá se předpokládat i další expanze.

Konkurenční aplikace

Aplikace podobného charakteru můžeme najít i v zahraničí. Hovořit můžeme například o systémech pro správu tzv. Talent Management. Jde o systémy, které svým klientům pomáhají vybrat, zaměstnat a rozvíjet talentované kandidáty a zabezpečit efektivitu a výkon společnosti. Jmenovitě jsou mezi firmami pro recruiting využívány služby MrTed nebo Taleo.

Zajímavou nabídkou produktů a služeb pro firemní klientelu disponují také tuzemští hráči na trhu. V pokračování článku si představíme nabídku předních společností v oblasti personalistiky, konkrétně Monster.cz, Sprace.cz nebo JobDnes.cz.

Exit mobile version