Motorole rostou zisky

Především díky vysokému zájmu o high-end smartphony představil americký výrobce Motorola neočekávaně dobré finanční výsledky za první čtvrtletí.

V průběhu prvního čtvrtletí letošního roku se firmě podařilo prodat na 2,3 milionů kusů smartphonů, což představuje 15% nárůst oproti 2 milionům kusů ve stejném období loňského roku. Celkově pak Motorola prodala na 8,5 milionu kusů mobilních telefonů, což je zhruba o 1,7 milionu kusů méně, než kolik očekávali analytici. I přes nenaplnění očekávání, a především díky úspěchu v oblasti smartphonů, ale akcie Motoroly na zveřejnění výsledků reagovaly 3% růstem. Jejich cena se v současnosti pohybuje okolo 7 dolarů (zhruba 130 Kč). Divizi mobilních telefonů Motorola se také podařilo snížit čtvrtletní ztrátu z 545 milionů dolarů (9,8 miliardy Kč) na 192 milionů (3,45 miliardy Kč). Celá skupina Motorola, která se jako celek zaměřuje na komunikační techniku, pak čtvrtletí uzavřela ziskem 69 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč).

Od zbytku letošního roku si pak Motorola slibuje další růst objemu prodejů, a to především díky plánu na uvedení několika nových modelů smartphonů, které je naplánováno na léto. Vysoká očekávání také panují ohledně expanzivní strategie Motoroly v Číně, na jejíž trh se firma snaží proniknout. Firma se také netají ambicí na návrat své mobilní divize zpět do černých čísel. To, že by k tomu došlo ještě v průběhu letošního roku, je ale poměrně nepravděpodobné.

„Na tak přeplněném a velmi konkurenčním trhu dělá Motorola, co může, aby se udržela. Zatím jí to ale vychází poměrně dobře,“ komentuje situaci kolem tohoto výrobce Mark Sue, analytik společnosti RBC Capital Markets. „Jako velmi pozitivní se ukazuje snaha společnosti pomalu se přesunout od výroby levných spotřebních telefonů do segmentu dražších smartphonů s vyšší přidanou hodnotou,“ dodává Sue.

Pro Motorolu by pak naopak mohlo představovat problém nedávné koupení Palmu výrobce Hewlett-Packard. Zatímco strádající Palm představoval jen malou konkurenci, HP se svými ambicemi pro vstup do oblasti smartohonů, netají. Na rozdíl od dřívějšího Palmu ale disponuje jak technologiemi, tak i kapitálem a v neposlední řadě také velmi lukrativní značkou, kterou s převzetím Palmu získalo.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version