MySpace uzavírá dohodu s hudebním vydavatelstvím Sony BMG

Oblíbený webový server MySpace pokračuje v expanzi – uzavírá dohodu s vydavatelstvím Sony BMG. Konkrétně se předmětem nové dohody stává streamování hudebních videoklipů, audia a obecně dalšího obsahu od Sony BMG Music Entertainment na stránky serveru MySpace. Samotný server MySpace je součástí Fox Interactive Media společnosti News Corporation, kterou vlastní mediální magnát Rupert Murdoch.

Společnosti Sony BMG a MySpace si pak budou díky spolupráci zřejmě dělit výnosy související se společným audiovizuálním obsahem. Přesné detaily obchodní dohody však nejsou známé, neboť ani jedna ze stran tuto licenční dohodu po finanční stránce neodkryla. Součástí spolupráce budou také vzájemné tematické odkazy mezi jednotlivými společnostmi, což bude v praxi znamenat, že Sony BMG bude odkazovat na konkrétní obsah na MySpace, na druhé straně u jednotlivých videí bude zpětný odkaz na Sony BMG.

Sony BMG zastupuje mnohé celosvětově známé osobnosti, například Jennifer Lopez či Kelly Clarkson. Není nutno dodávat, že tyto osobnosti budou mnohem více na očích, neboť server MySpace se pyšní více než 70 miliony aktivními uživateli měsíčně. Uvidíme, jak se k situaci postaví například konkurenční YouTube, a zda zareaguje podobně. V současné době totiž čelí žalobám za sdílení audiovizuální obsah chráněného autorskými zákony, které podala společnost Viacom.

Ta požaduje po YouTube miliardu dolarů jako odškodné. Na serveru YouTube je totiž šířeno skoro 200 000 videí, které patří právě společnosti Viacom. To je také důvod spouštění nového softwaru pro identifikaci tohoto chráněného obsahu. Nový software společnost testuje zhruba pět měsíců a již při uploadování obsahu se snaží zjistit, zda nepatří nahrávané videa nějakému vydavatelství. Dohoda serveru MySpace a vydavatelství Sony BMG však není ojedinělou situací.

Pokud se vrátíme opět ke konkurenčnímu YouTube, tak tento server (vlastněný gigantem Google) má například uzavřenou spolupráci s britskou televizní a rozhlasovou společností BBC. Ta totiž serveru poskytne své pořady a oplátkou dostává podíl ze zisku, tedy z reklamy. Pro BBC to byl zajisté posun vpřed, neboť do té doby byly na serveru YouTube tyto pořady mnohdy sdíleny ilegálně.

Nyní se může BBC těšit také zvýšené návštěvnosti svých stránek a příliv nových diváků, kteří se k pořadům dostali právě přes YouTube. Kromě BBC má YouTube podobnou dohodu i s hudebním vydavatelstvím Universal Music Group a Warner Music Group. Dá se tedy říct, že podobné dohody jsou téměř běžné a v budoucnu se s nimi shledáme v mnohem větší míře.

Vždyť i světově známá agentura Reuters uzavřela úzkou spolupráci se serverem Yahoo! Dohoda se týká poskytování amatérských záběrů zaslaných uživateli. Webové servery se očividně snaží v tuhém konkurenčním boji lákat nové a nové zákazníky a hledají nové a nové způsoby, jak toho docílit.

Související

Mobilní reklama je u nás teprve na začátku
Události: YouTube nabídne klipy vydavatelství EMI
Televize BBC uzavřela dohodu se serverem YouTube

Exit mobile version