Na slovíčko s Petrou Lávičkovou: SAS Forum inspirovalo k tomu, jak dělat business jinak

Nedávno proběhla v Praze konference SAS Forum Praha 2010 s mottem „Poznání inspiruje“. Kromě zajímavých přednášek nabídla také výsledky studie průzkumové agentury GfK na téma úroveň komunikace firem s klienty. V dnešním rozhovoru se ITBiz.cz podařilo získat názory a odpovědi Petry Lávičkové, Marketing & PR Manager, SAS ČR.


Petra Lávičková

Dva přístupy: pro IT specialisty i byznys

SAS Forum přišlo s novou, zdá se, že úspěšnou koncepcí. Můžete ji blíže vysvětlit?

SAS Forum se rozdělilo na dvě samostatné části, z nichž jedna je zaměřena na IT specialisty – SAS Technology Forum a druhá – SAS Forum převážně na businessové otázky, které firmy trápí v každodenním businessu. Velký důraz je kladen na inspiraci z již realizovaných a dobře fungujících řešeních v různých odvětvích a na vytváření prostředí pro sdílení zkušeností a networking. Zatímco v té první se tedy scházejí uživatelé řešení a nástrojů SAS, které zajímají technologické novinky, nové verze systémů, nástroje a konkrétní technologická řešení, ta druhá je platformou pro top management, obchodníky, marketéry a ředitele financí a rizik, kteří se chtějí dozvědět o praktických zkušenostech firem a o tom, jak dělat věci jinak.

Dnešní doba příliš konferencím nepřeje, jak se Vám podařilo naplnit cíle? Kdo se zúčastnil konference?

Konference se zúčastnilo téměř 350 účastníků, jejichž skladba přesně naplnila naše cíle. 65 % účastníků tvořili členové představenstva a širší vedení společností převážně z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví a telekomunikací. Podařilo se nám pro konferenci získat i výrazné osobnosti, z nichž mnozí obvykle veřejně příliš nevystupují. Příkladem je netradičně pojatá panelové diskuse, která měla opravdu mimořádný úspěch. V duchu kolegiality a ve velmi příjemné a podnětné atmosféře se setkala silná čtyřka – mediálně známá tvář – Tomáš Sedláček, hlavní makroekonomický stratég ČSOB, Elena Kohútiková, zástupkyně generálního ředitele a členka představenstva VÚB, generální ředitel ČPP Jakub Strnad a ředitel úseku rozvoje prodeje České spořitelny Martin Techman. Diskuse se zabývala tím, jak ekonomické trendy přetavit do smysluplného businessu, jak reagovat na krize, jak a co dělat jinak.

Jaké jsou tedy hlavní závěry konference? Jaké poznání si účastníci „odnesli“?

Především poznání toho, že je třeba intenzivní vnitrofiremní spolupráce, spolupráce mezi odděleními jako nová dimenzi businessu, budování dobrých vztahů se zákazníkem, jeho poznávání a aktivní podpora jeho loajality. Inovace a zákazník – to je centrum businessu firmy a na všechna tato témata se musíte podívat z různých úhlů pohledu – ať už z pohledu řízení rizik, řízení financí či samotného řízení vztahu se zákazníkem. Ačkoliv se může na první pohled zdát, že tato oddělení ve firmě spolu zdánlivě nesouvisí a mnohé společnosti je tedy cíleně neřeší,, opak je pravdou. Je třeba si uvědomit, že zákazník vnímá společnost jako jeden celek, všechno je propojené.

Ondřej Tomas z GfK ve své dopolední prezentaci hovořil o pravidlu „třikrát a dost“. Podaří-li se zklamat či rozzlobit zákazníka třikrát, s největší pravděpodobností jste jej ztratili. Je třeba udělat vše proto, aby u vaší společnosti toto pravidlo nezvítězilo. Konference na praktických příkladech firem, kteří používají řešení společnosti SAS a dosahují prostřednictvím něj významných výsledků, se účastníci inspirovali a nacházeli cesty, jak dělat business jinak. Naším mottem bylo Poznání inspiruje. Z ohlasů, které na konferenci máme, už víme, že se nám to podařilo.

Exit mobile version