Jak podporují mobilní operátoři začínající podnikatele

Mobil

Mobilní operátor Vodafone hodlá podpořit začínající podnikatele novým balíčkem produktů a služeb. Záměrem nabídky je usnadnit rozjezd podnikání novým subjektům na trhu. Informovali jsme se i u dalších dvou operátorů, co nabízejí začínajícím podnikatelům. Zajímal nás také názor začínajících podnikatelů.

Upravená nabídka mobilních operátorů by začínajícím podnikatelům měla přinést volání a služby za výhodné ceny. Podnikatelé by tyto služby mohli využít bez písemné smlouvy a dlouhodobého závazku. Kromě toho Vodafone spustil nominační kampaň, díky níž chce mezi svými firemními zákazníky objevit zajímavé podnikatelské příběhy.

Nejoriginálnější příběhy pak budou ve spolupráci s českými médii zveřejněny v on-line i tištěných titulech. Projekt tak v nové formě navazuje na úspěšný TV dokumentární seriál Dvanáct odvážných. Cílem projektu je dát šanci se prezentovat menším, středním nebo nepříliš známým podnikatelům z různých oblastí a inspirovat tak další, kteří chtějí začít podnikat.

Podnikatelský účet na rok zdarma

Podle Martina Pejši, ředitele taktického marketingu pro firemní zákazníky Vodafone, zahrnuje balíček kromě telekomunikačních služeb i zvýhodněné bankovní produkty, účetní software, možnost koupit výhodně notebook, získat prostor pro propagaci na Internetu nebo zakoupit zvýhodněné odborné publikace. Konkrétně balíček pro začínající podnikatele od Vodafone zahrnuje: 20 procent kreditu na volání a SMS navíc k Nabitým tarifům, podnikatelský účet až na 12 měsíců zdarma u Raiffeisen bank, online bankovnictví zdarma u Raiffeisen bank, registrace do internetové databáze firem na tři měsíce zdarma (Seznam.cz) a další zvýhodnění.

Další operátor T-Mobile podle své mluvčí Martiny Kemrové o balíčku služeb pro začínající firmy uvažuje. „V průběhu roku budeme postupně připravovat komponenty této nabídky,“ řekla mluvčí firmy. T-Mobile cílí svou nabídkou od malých začínajících podnikatelů typu SOHO, přes větší firmy, které podepíší s operátorem firemní smlouvu nazývanou smlouva významného zákazníka, až po největší korporace. V současné době navíc T-Mobile podle Kemrové nabízí mimo jiné i novým firemním zákazníkům možnost vybavit svoji kancelář či provozovnu notebooky Acer s datovou 4G Combi kartou, pomocí které se jednoduše připojí k Internetu. S tarifem Internet Premium získá zákazník notebook jen za 3 999 Kč, včetně daně z přidané hodnoty.

Operátor T-Mobile nabízí po uzavření smlouvy významného zákazníka řadu benefitů, jejich celková výše závisí na výši budoucí útraty firmy u T-Mobile. Nejčastěji si firmy podle mluvčí společnosti vybírají ke standardním tarifům sdílené volné minuty, dodatečné minuty do volání v rámci sítě T-Mobile, další slevy na telefony a jiné benefity.

Cílení na ICT produkty a řešení

Využití podobné nabídky, jako je podnikatelský účet až na 12 měsíců, online bankovnictví zdarma nebo vývoj základní webové stránky zdarma společností Vodafone, v současné době T-Mobile nenabízí, ale firma zvažuje tuto možnost do budoucna. „Zaměříme se zejména na produkty, které by měly vazbu na naši stávající nabídku a střetly se tak s očekáváními zákazníků. Naším cílem jsou ICT produkty a řešení,“ vysvětlila Martina Kemrová.

Operátor Telefónica O2 se podle názoru svého mluvčího Martina Žabky snaží podporovat podnikatele ve třech cílech: být schopen komunikovat, vidět potenciální zákazníky a partnery a být viděn potenciálními zákazníky a partnery, vždy a všude. Ambicí O2 je již od samotného začátku nabídnout začínajícím firmám a podnikatelům zkušenosti obchodních zástupců firmy a útvarů, které je podporují.

Z konkrétní nabídky u služeb připojení k Internetu Telefónica nabízí na půl roku u vybraných datových tarifů v promo akci poloviční měsíční platbu jak pro ADSL, tak i pro mobilní datové tarify. Pevnou linku O2 zřizuje za 1 korunu a pro volání z mobilu k výhodným business tarifům dává operátor 100 % volných minut pro volání do sítě O2 navíc. Martin Žabka vyzdvihl jako skutečnou silu nabídky její komplexnost a poradenství. Operátor O2 svým zákazníkům připravuje řešení šité na míru prostřednictvím svých obchodních zástupců.

Vytváření a uvádění novinek je u O2 každodenní prací

Z nabídky z poslední doby Žabka zmínil službu O2 Business Mail, která firemním zákazníkům nabízí využívání profesionální emailové adresy bez nutnosti investic do poštovních serverů. Ta má kromě úspory nákladů také eliminovat nepříjemné posílání citlivé firemní korespondence s partnery a zákazníky z nezabezpečených freemailů.

„Vytváření a uvádění novinek však nevnímáme jako něco zvláštního. Je to součást naší každodenní práce, při níž reagujeme na změny v preferencích našich potenciálních i stávajících zákazníků a promítáme je do nových služeb a nabídek,“ odpověděl mluvčí operátora na dotaz, zda O2 plánuje vytvořit nabídku pro začínající podnikatele jako konkurenční společnost Vodafone.

Z mladých podnikatelů se nám vyjádřil Miroslav Vlach, projektový manažer a specialista na IT a marketing, který má číslo u operátora Vodafone. Nyní využívá tarif 700 Nabito z klasické nabídky. Nabídku pro podnikatele nevyužívá. Ve službách operátorů by ocenil co možná nejlevnější nabídku volání a také možnost využití levného mobilní připojení notebooku k Internetu za paušální částku.

K nové nabídce Vodafone pro podnikatele Vlach řekl, že pro někoho může být přínosem. „Já osobně to ale jako výraznou výhodu nevnímám. Poplatky za bankovní účet nejsou až tak vysoké, nemám je rád spíše z principu. Dobře udělaná webová stránka naopak může výrazně pomoci nejen začátečníkům, trochu se ale obávám, zda v tomto směru bude nabídka Vodafone dostačující,“ řekl Miroslav Vlach.

Problémy s reklamací faktur a složitou administrativou

Jiří Lošťák, poradce a konzultant v oblasti franchisingového podnikání a budování obchodních sítí, řekl, že podniká od roku 2004 a neuvědomuje si, že by jako nedávno začínající podnikatel měl nějaké zvláštní podmínky. Je dlouholetým klientem O2, ale doplňkově využívá i služeb operátorů T-Mobile a Vodafone.

„Když jsem se stal nyní plátcem DPH, byla s tím spojena velká administrativa a přerušení všech služeb až do doby převedení „na podnikatele“ – na což mě nikdo v značkové prodejně O2 neupozornil. Následkem toho byla např. fakturace za každý KB při realizaci internetového spojení přes GPRS až do doby převedení čísla na „podnikatelské“, popsal zkušenosti Lošťák. Jen díky vlastní opatrnosti a zkušenostem s O2 nenabyl podnikatelův účet gigantických rozměrů. Reklamace mu byla bez problémů uznána. Ovšem co Lošťákovi vadí, je to, že ji musel podat a že s tím musel trávit čas. Takových epizod prý zažil více a mnohdy již byl před rozhodnutím odejít. Konzervatismus u něj ale prozatím vyhrává.

V nabídce mobilních operátorů pro začínající podnikatele by přivítal opravdu výhodnou nabídku např. na 6 měsíců s následným pokračováním ze předem daných podmínek. Dále by ho potěšilo více paušálních služeb bez omezení a přivítal by také to, kdyby nemusel každou x-tou fakturu reklamovat. K tomu, co nyní nabízí Vodafone pro podnikatele startující kariéru, Jiří Lošťák řekl: „Vazba na účet, on-line bankovnictví a web, to jsou věci, o kterých si chci rozhodnout sám. Ale jsou určitě lidé, kterým nabízená kombinace (předem daná) může vyhovovat. Mě by to neoslovilo,“ dodal nakonec.

Grafik a designér Michal Sobel je zákazníkem společnosti Vodafone, kde využívá tarifu Nabito 350 a připojení k Internetu Na dlouho. Sobel si nemyslí, že by měli začínající podnikatelé výhody. Je přesvědčen, že výhody mají pouze větší firmy, a proto používá obyčejný tarif, nikoliv podnikatelský. Mladý podnikatel by v nabídce operátorů jednoznačně přivítal levnější volání a SMS zdarma, jako tomu je například v USA. K nové nabídce Vodafone pro podnikatele startující svoji kariéru Sobel řekl, že vypadá lákavě a může být přínosem pro každého, kdo začíná.

Bára Nešporová, pracující jako specialistka na přípravu suši a značkový catering Sushi Queen, nám stručně řekla, že zatím nevyužívala nabídku pro podnikatele. V tuto chvíli používá klasickou nabídku mobilního operátora Vodafone a jeho tarif Nabito 500. K novým službám pro začínající podnikatele řekla, že by je přivítala.

Zajímal nás také pohled Národní asociace pro rozvoj podnikání. Antonín Holubář, předseda představenstva asociace, řekl, že problémem pro začínající podnikatele zcela určitě není mobilní telefon a ani ostatní zvýhodňující služby pro ně nejsou prioritní. Podle Holubáře v současné době přímo zuří marketingový boj o zákazníka, který je někdy až na hranici únosnosti. Z toho důvodu nechtěla organizace tento trend svým vyjadřováním podporovat.

Přečtěte si také:

Jaké služby nabízí mobilní operátoři pro velké firmy
Firmy: smlouvy s mobilním operátorem nejsou důležité
Vybíráme mobilní tarif pro malou a střední firmu

Exit mobile version