IT byznys: humbuk kolem návštěvy Steva Ballmera v Praze

Minulý týden podnikl první muž redmondského softwarového gigantu Microsoft jednodenní návštěvu České republiky. Přednášel zde na univerzitě a setkal se s několika významnými osobnostmi. • Lidé mají stále větší zájem o koupi zájezdů na Internetu. • Odborníci vyslovili na konferenci Internet Advertising Conference 2008 myšlenku, že budoucnost webu je v poskytování pasivní zábavy.

Událostem minulého týdne vévodila bezesporu návštěva šéfa společnosti Microsoft v Praze. Setkal se s podnikateli, politiky i studenty.

Ballmer podepsal s Langrem dohodu o spolupráci

První muž americké softwarové společnosti přiletěl do Prahy již ve středu večer. Ve čtvrtek ho čekal náročný jednodenní program. Během jednoho dne v Česku stihl přednášku studentům Vysoké školy ekonomické (VŠE), setkání s majitelem portálu Seznam.cz Ivem Lukačovičem nebo podpis dohody o spolupráci s ministrem vnitra České republiky Ivanem Langrem.

Dohoda o spolupráci, kterou ministr s šéfem Microsoftu podepsal, znamená pro náš stát to, že by Česko při nákupu softwarových licencí mohlo ušetřit až 700 milionů korun. Dohoda obsahuje potvrzení toho, že by státní úřady mohly výhodněji získat až čtvrt milionů licencí k výrobkům Microsoftu. Licence by byly na období tří až pěti let. Prováděcí smlouvy by mohly být k dispozici údajně už v horizontu dvou následujících týdnů.

Ministr Langer společně se Stevem Ballmerem stvrdili společným podpisem také smlouvu o bezpečnostní spolupráci. Podle ní bude možné s dostatečným předstihem varovat uživatele před nebezpečími souvisejícími s používáním informačních technologií či zneužíváním dětí na síti Internet. Podle vyjádření ministra Langera tento svazek zajišťuje blízkou spolupráci a informovanost vůči útokům, které v této oblasti hrozí.

Steva Ballmera čekalo také setkání s majitelem internetového portálu Seznam.cz Ivo Lukačovičem. Před příjezdem prvního muže redmondského gigantu do Prahy kolovaly v médiích zvěsti o tom, že Microsoft chce Seznam koupit. Ukázalo se ovšem, že se jednalo o pouhou mediální kachnu. Seznam.cz to totiž popřel a sám Steve Ballmer řekl, že Microsoft ve středoevropském regionu neplánuje realizovat akvizici.

Na VŠE přednášel Ballmer v rámci konference Evropské fórum vědy a techniky. Mimo jiné uvedl, že na globálním trhu by se výhledově v horizontu pěti let mohla prodávat až jedna miliarda počítačů ročně ve srovnání se nynějším prodejem přibližně 300 milionů kusů. Přístroje by ovšem podle Ballmera měla být dostupnější než v současné době a také by měla být větší jejich nabídka.

Zájem o koupi zájezdů na Internetu roste

Významný tuzemský internetový prodejce zájezdů NetTravel.cz zveřejnil své analýzy, podle kterých se rapidně zvyšuje poptávka po zakoupení letních zájezdů na síti Internet. Největší zájem klienti jeví o destinace, jako jsou Řecko a Chorvatsko.

On-line prodejce NetTravel.cz očekává vyvrcholení zájmu o letní dovolenou v následujících měsících červnu a srpnu. Nejvyšší poptávku zaznamenává prodejce u osmidenních pobytů – až 40 procent lidí hledá pobyty na takovou dobu. Jedna pětina zákazníků jeví zájem o dovolenou u moře s trváním jedenácti dní. Petr Staněk, marketingový ředitel NetTravel, uvedl, že ve srovnání s minulým rokem se zvyšuje zájem o dovolenou na méně než pět dní. Lidé hodně hledají nabídku prodloužených leteckých víkendů u moře.

Nejčastěji, ve 38 procentech případů, klienti volí dovolenou bez stravy, Každý rok se zvětšuje procento těch klientů, kteří hledají pobyty s kompletním servisem typu all inclusive. Stále je však velká část těch, kteří volí dovolenou bez stravy (38 %). Pokud jde o letecké dovolené, tak tuzemští zákazníci dávají přednost odletům z hlavního města (73 %). Svůj význam ale začínají zvětšovat i menší letiště v regionech Brno, Ostrava nebo Pardubice.

Nabídka pasivní zábavy budoucností Internetu

Minulý týden se uskutečnila konference Internet Advertising Conference 2008, kterou pořádaly společně Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) a společnost Internet Info.

Tuzemští internetoví odborníci hovořili o budoucnosti českého Internetu. Podle názorů některých z nich úspěšná podoba české internetové scény spočívá v tom, že Internet začne lidem poskytovat také pasivní zábavu. To by mělo přilákat další uživatele a Internet by se měl stát zajímavějším médiem pro zadavatele reklamy. A ta, jak je známo, je nejdůležitějším zdrojem příjmů portálů a serverů.

Zajímavé byly například postřehy Tomáše Řeháka, místopředsedy SPIR, podle kterého jsme byli dlouhá léta navyknutí říkat, že Internet je médium pro aktivní uživatele, kteří budou pořád něco psát a hledat. Řehák si naopak myslí, že největší budoucnost Internetu je správná koordinace nabídky pasivní zábavy.

Další část specialistů na oblast Internetu vyslovila hypotézu o tom, že se jednotlivé typy médií budou v budoucnu stále více propojovat. Údajně by mohlo v následujících letech digitální zemské televizní vysílání (DVB-T) nabízet prostřednictvím obrazovky možnost zpětné reakce diváka. Šlo by například o sázení, hraní her nebo využívání služeb komunikace se státní správou (e-government).

Přečtěte si také

IT byznys: Tn.cz: negativní ohlasy, přesto vysoká návštěvnost
IT byznys: růst výdajů na bezpečnost IT o 11 %
IT byznys: ČTÚ prověří neúměrně dlouhé čekání na poštách
IT byznys: Telefónica O2 zřejmě čeká exekuci
IT byznys: NetCentrum posiluje tým, zaměří se na on-line video
IT byznys: Carl Icahn chce dosadit do vedení Yahoo! své lidi

Exit mobile version