Netradiční teambuilding

Ač to tak vždy nevypadá, teambuilding IT firmy nemusí vždy znamenat jen hromadný firemní výjezd do přírody. Firmy se dnes snaží své zaměstnance zaujmout netradičními akcemi. Novinkami se snaží upoutat i agentury, které společnostem teambuilding nabízí. V nabídce jsou různé dobrodružné hry – honba za pokladem, stavba vorů a následná plavba, paintball, sportovní aktivity na suchu i na vodě.

Co nabízí trh (jeden příklad za všechny)

Společnost Vigour letos uspořádala pro své zaměstnance již osmý ročník automobilové orientační soutěže Vigour Rider. Jedná se o jednodenní akci, kterou jedou posádky tvořené z řidiče a několika navigátorů v osobních automobilech. Trať je rozdělena do tří etap, které soutěžící projíždí podle připravených itinerářů. Cílem není rychlost, ale správné projetí trati. V průběhu celého dne potkávají soutěžící na trati pořadatele na stanovištích, kde plní v rámci soutěže různé úkoly. Důležitá je vždy sehranost celého týmu a znalost potřebných pravidel – pomáhá rychlejšímu vyřešení všech logických úloh a indicií, které itineráře jednotlivých etap zahrnují.

„Letošního ročníku se zúčastnilo 24 posádek, celkem cca 80 lidí. Vyjížděli jsme z Veltrus a cíl soutěže byl tentokrát u Máchova jezera. Zkušené posádky si s připravenými itineráři poradily hravě, méně zkušení si prohlédli neplánovaně o pár vesniček více. Celá trať je proložena zastávkami a plněním úkolů, takže nesedíme celý den v autě. Itineráře jsou napsány v hádankách – bloudění k Vigour Rideru tak trochu patří. Když se ale na konci soutěže všichni sejdeme v cíli u vyhlášení výsledků, nad vypečenými nástrahami trati se společně zamějeme,“ hodnotí Petra Čechová, společnost Vigour.

Global Coorporate Challenge

Zde se jedná o mezinárodní soutěž, do které se zapojilo několik firem po celém světě. Letošního ročníku se účastní téměř 14 000 týmů. V každém týmu je 7 členů. Cílem soutěže je zlepšit svůj životní styl a zvýšit fyzickou kondici. Účastníci GCC by se měli podílet na motivaci svého okolí, rodiny a kolegů a společně se snažit změnit své návyky a více myslet na zdravý pohyb. Proto se týmy snaží organizovat společné vycházky.
Každý člen týmu vyfasuje krokoměr a po dobu 16ti týdnů zapisuje své denní kroky na speciální web. Aplikace počítá denní průměry jak jednotlivců, tak celého týmu. Součástí je i celkové pořadí, místo kam tým došel, případně kam směřuje, spálené kalorie. Celá akce by se dala přirovnat k sociální síti, protože tam virtuálně můžete sdílet i své pocity, zážitky, úspěchy a zrovna tak si je můžete číst.


Foto: T-Mobile

Boot camp pro IT experty

Některé školící firmy zavedli školení typu Boot camp. IT odborníci by měli za relativně krátkou dobu získat maximální množství informací. Jedná se o školení ( např. programátorské), kde má každý účastník k dispozici notebook, školící materiály. První část probíhá jako klasické školení, tedy 8 hodinová výuka. Poté zálěží na každém, jak využije svůj volný čas, většina účastníků se odebere na pokoj. . Na pokoji se mohou dále vzdělávat, případně kdykoliv, cokoliv konzultovat s lektorem, či dalšími účastníky. Konzultace s lektorem byly možné kdykoliv mimo výuku.
Školení probíhá 2 – 5 dní, na horách, či v jiné rekreační oblasti. V ceně školení je ubytování a strava.

Součástí kurzu jsou i doplňkové aktivity. V zimě lyžování jeden den ochutnávka vína.

„S bootcampem jsem byl maximálně spokojený.Pokud bych si měl do budoucna vybrat zdali klasické školení, nebo bootcamp, volil bych bootcamp. Protože byli všichni téměř 24 hodin denně pohromadě, probralo se spousta věcí, které by se na klasickém školení probrat nestihly.“ Hodnotí Lukáš Faltýnek,(společnost T – mobile, IT analytik. Absolvoval týdenní bootcamp zaměřený na Spring Framework pro platformu Java EE.

Jeden den pro Váš dobrý skutek

Jedná se o spojení zážitkového vzdělávání a společenské odpovědnosti firem, jde o rozvoj týmové práce prostřednictvím účasti na rozvojovém projektu. Zaměstnanci zde vidí jasný smysl a přínos. Např. každý zaměstnanec společnosti T – mobile může strávit jeden den v roce prací v neziskové organizaci. Nejčastěji zaměstnanci navštěvují organizace se zaměřením na děti, ochranu zvířat, pomoc handicapovaným a životní prostředí.

„Ani já jsem neodolal a do akce se zapojil. Svou ruku jsem k dílu přiložil v ZOO ve Dvoře Králové a myslím, že to stálo za to. Má pracovní náplň spočívala ve vyvážení zeminy z vodního světa. Zleva krokodýl a ryby, zprava krokodýl a ryby ;-). Akci hodnotím kladně, opočinu si tak od práce.“ Popisuje „svůj den pro dobrý skutek“ Lukáš Faltýnek, T – mobile.

Společnost Hays pořádá jednou ročně tvz. Charity day, tento den tráví v areálu dětského domova v Pyšelech. Během dopoledne pomáhají s úpravou a úklidem zahrady, odpoledne se věnují společných hrám s dětmi.

Exit mobile version