The New York Times přechází na placený model

Od roku 2011 bude veškerý obsah oblíbeného internetového zpravodajského portálu zpoplatněn.

Podle zástupců firmy je hlavním důvodem snaha zacelit děravějící rozpočet. Největšími problémy je přitom pokles prodeje tištěných periodik stejně jako klesající zájem o placenou verzi internetového portálu a nižší ceny za reklamní prostor.

Přestože nejsou zatím známy detaily přechodu The New York Times na placený model, základní model byl představen. Firma plánuje využít podobného modelu, který dnes používá konkurenční portál Financial Times. Ten spočívá v měření počtu přístupů jednotlivých uživatelů. Zdarma přitom obvykle bývá přečtení několika článků do měsíce, pro zpřístupnění dalších se je potřeba registrovat a platit pravidelné poplatky. Přechod k placenému obsahu v minulých měsících oznámilo několik významných zpravodajských portálů. Průkopníkem tohoto směru se stala společnost News Corp ovládána magnátem Rupertem Murdochem.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version