News Corp nabízí reklamní prostor na MySpace

O možnost inzerovat na internetovém portálu se utkají Google, Microsoft a Yahoo!. Vzhledem k rozsahu nabízeného prostoru se pravděpodobně jedná o největší reklamní obchod letošního roku.

Prodej reklamního prostoru na kdysi velmi oblíbeném komunitním portálu MySpace zajišťuje nyní zcela exkluzivně společnost Google. Na základě tříleté smlouvy, podepsané v roce 2006, garantuje Google společnosti News Corp, do jejíhož portfolia portál MySpace spadá, roční příjem ve výši 300 milionů dolarů (zhruba 6,3 miliardy Kč). Podle dostupných informací ale nebyl Google s výkonem reklamy v rámci MySpace v posledním roce příliš spokojen. Portál neplnil dohodnuté objemy návštěvníků, což se projevilo i na jejich reklamní aktivitě. Spekuluje se tak, jestli byla dohoda s News Corp pro Google vůbec zisková.

Současná reklamní dohoda s Google vyprší koncem srpna letošního roku, snahou News Corp je tak najít nového zájemce o reklamu v co nejkratším možném termínu. Jak potřeba co nejrychlejšího uzavření nové smlouvy, čehož si jsou všechny oslovené společnosti vědomy, tak i neuspokojivá návštěvnost jsou průvodními znaky toho, že pokud se některý podnik z oslovené trojice rozhodne smlouvu s News Corp podepsat, bude to za (pro News Corp) mnohem nevýhodnějších podmínek, než na jaké byla firma dosud zvyklá. Rozhodně se tak významně sníží garantovaný příjem pro News Corp, který může klesnout až na třetinu své současné hodnoty.

Ani jedna z oslovených společností svůj zájem o účast v soutěži o reklamní prostor na MySpace ani nepotvrdila, ale ani nevyvrátila. Vzhledem k postupnému propadu MySpace se tak může stát, že nabídka ani jedné z nich nebude pro News Copr dostatečně dobrá. Firma by tak potom musel oslovit další méně významné hráče na poli internetové reklamy.

Oblíbenost portálu MySpace v posledních letech pravidelně klesá. Na vině je především vzestup jiných internetových služeb, jako je Facebook, nebo Twitter, které MySpace přebraly velkou část jeho uživatelů. I přes výraznou snahu firmy, která zahrnovaly uvedení vlastního instant messengeru, nebo možnost zdarma sledovat hudbu a video, se každoroční propad v oblasti návštěvnosti zatím nepodařilo nejen zastavit, ale dokonce ani nijak výrazněji zpomalit.

Mediální skupina News Corp patři do impéria ambiciózního, neústupného a inovativního podnikatele Ruperta Murdocha. Ten v posledním roce „proslul“ především snahou reformovat oblast internetového zpravodajství. Zatímco naprostá většina internetových zpravodajských portálů poskytuje informace zcela zdarma, servery z portfolia News Corp, což zahrnuje věhlasné tituly, jako je The Financial Times, nebo The Times, pomalu přechází na placený model. Zatím se zdá, že přechod pro Murdocha dopadá poměrně dobře, jestli se ale bude jednat trend, který se začne šířit napříč celým internetem, je dnes stále příliš obtížné posoudit.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version