Nokia s aplikací Ovi útočí na sociální sítě

Finský producent mobilních zařízení Nokia potvrdil dalším krokem záměr prosadit se výrazněji v internetovém segmentu. Společnost uvedla službu Lifecasting with Ovi připravenou ve spolupráci s nejrozšířenější sociální sítí na světě Facebook. Svět internetových aplikací Ovi je podle prvních výsledků úspěšný také mezi českými uživateli, preferují především dostupné freeware aplikace.

Ovi Store je dlouho očekávaným projektem severského výrobce mobilů, se kterým se pokouší proniknout výraznějším způsobem do světa internetu.

Vstup na sociální sítě

Nokia na sympoziu Nokia World prezentovala službu Lifecasting with Ovi. Aplikace vznikla ve spolupráci se sociální sítí Facebook. Podle zpráv z Nokie jde o otevření nové inovativní kapitoly internetu, která je založená na osobním kontaktu a znalosti aktuální polohy uživatele.

Nokia Lifecasting with Ovi charakterizuje jako první aplikaci, která umožňuje uživateli publikovat svoji polohu i aktualizace stavu na Facebooku přímo z výchozího displeje mobilního zařízení. Lifecasting usnadňuje pročítání, registraci i připojení k internetové komunitní službě Facebook a umožňuje tak lidem zůstat ve spojení a sdílet informace se svým virtuálním okolím.

Henri Moissinac, ředitel mobilní divize portálu Facebook, vyjádřil spokojenost se spoluprací s Nokií: „Od její nabídky v červenci je aplikace pro přístup k síti Facebook z telefonů Nokia dostupná ke stažení ve více než 150 zemích a v současné době je také jednou z nejstahovanějších aplikací na portálu Ovi Store. Jsem velice rád za takto úzkou spolupráci s největším výrobcem mobilních telefonů na světě na tom, abychom našim 250 milionům uživatelů mohli přinést takto inovativní přístup k Facebooku přímo z jejich mobilních telefonů.“

Lifecasting se premiérově představí na nové Nokia N97 mini, sesterském modelu úspěšné Nokia N97.

Interaktivní aplikace lákají

Internetový obchod s aplikacemi pro mobilní telefony Nokia, Ovi Store, zaznamenal po prvních týdnech spuštění služby v Česku především popularitu služeb Facebook, WorldMate, Bubble Touch, Spin the Bottle a Rotary Dialer.

Dosavadní provoz mezi českými uživateli na Ovi Store potvrdil, že absolutně nejpopulárnější jsou freewarové aplikace umožňující připojení do sociálních sítí, na druhém místě popularity stahování jsou pak mapy, turistické průvodce a hry.

Exit mobile version