Nokia přišla na český trh s navigacemi do automobilů

Severská společnost Nokia, známá především výrobou mobilních telefonů, vstupuje na tuzemský trh s novinkou, kterou jsou automobilové navigace. Doposud firma zabudovávala systémy GPS pouze do některých telefonních přístrojů. Nyní tedy chce společnost prorazit na lukrativním trhu s navigacemi a zvýšit konkurenci zavedeným značkám jako jsou Garmin, Blaupunkt nebo Navigon.

První navigace Nokia na českém trhu nese název Nokia 500 Auto Navigace. Přístroj Nokia 500 nabízí vedle GPS navigace s hlasovými pokyny také možnost využití hands free sady pro telefonování za jízdy. Přístroj má zabudovaný modul GPS (SiRF Star III) a disponuje navigačním softwarem Nokia Maps s mapami Evropy. Řidič dostává za jízdy zřetelné hlasové a vizuální pokyny systémem „turn-by-turn“, odbočku po odbočce, přičemž k dispozici jsou názvy měst, ulic i konkrétních míst. Pro lepší orientaci patří do výbavy systému i údaje o dalším místě, kde je nutné odbočit, o předpokládané době příjezdu či o zbývající vzdálenosti.

Navigační software obsahuje podrobné cestovní informace, včetně mnoha tzv. bodů zájmu (Points of Interest – POI), jako jsou například hotely, čerpací stanice či turisticky zajímavé objekty. Integrace navigačních a komunikačních funkcí Nokia 500 Auto Navigace umožňuje přijímat kontaktní údaje zajímavých míst, která řidiči na své cestě míjejí. Zařízení podporuje službu Traffic Message Channel Service, díky které se řidiči mohou vyhnout dopravním zácpám především ve velkých městech.

Analytici společnosti Gartner se pokusili odhadnout vývoj na trhu s lokalizačními technologiemi v roce 2008. Podle nich se na světě zvýší počet odběratelů o 168 % a zisky z prodeje těchto služeb se zvýší o 169 %. Počet odběratelů se podle Gartner zvýší z 16 milionů na 43,2 milionů. V roce 2011 by se mohlo číslo vyšplhat až na 300 milionů odběratelů. Výnosy z prodeje těchto zařízení se letos zvýší z 485,1 milionů dolarů na 1,3 miliardy dolarů.

Podle Annette Zimmermann, analytičky Gartner, je trh s lokalizačním zařízeními nyní v přelomovém období a v následujících dvou až pěti letech dosáhne svého vrcholu. Lidé jsou podle Gartner zvyklí na malá satelitní navigační zařízení ve svých automobilech a chtěli by podobný servis ve svých mobilních telefonech. Mohla by se také zlepšit technologie užívaná v telefonech. Poté by šlo využít služby jako třeba navigace pro turisty a chodce, lokalizace dětí, nalezení přátel a jiných.

Exit mobile version