Nokia rozšiřuje navigační služby, kupuje MetaCartu

Akvizice americké technologické společnosti MetaCarta je součástí strategie Nokie na poskytování navigačních služeb.

Finská Nokia, světová jednička ve výrobě mobilních telefonů oznámila úspěšnou akvizici MetaCarty už minulý pátek. Cena transakce zveřejněna nebyla, s největší pravděpodobností se ale pohybovala v řádu jednotek, nebo maximálně několika desítek milionů dolarů. Podle dostupných informací plánuje Nokia společnost zachovat jako samostatnou jednotku a nebude ji integrovat do mateřské firmy.

Technologie vyvíjená společností MetaCarta se zaměřuje na propojení geografického vyhledávání s tzv. geotaggingem, tedy označováním míst na základě charakteristických vlastností, např. významných budov, atd. Software, který MetaCarta dodává tak jeho majitelům umožňuje jednoduše vyhledávat a získat informace o místech, na kterých právě jsou, nebo na která se chystají vydat. Vzhledem k tomu, že je vyhledávání založeno na informacích o zeměpisné poloze místa, není k získání informací nutné vědět, co konkrétního (památka, rozhledna, park,…) se zde nachází.

Nokia se stále více snaží prosadit v oblasti navigačních technologií. V průběhu ledna letošního roku firma oznámila, že majitelům telefonů Nokia zdarma poskytne navigační software a mapy. Důvodem pro tento krok bylo především srovnání kroku s konkurenčním Google. Ten navigační software a mapy už dnes nabízí v některých telefonech, například v Motorole Droid. Firma tak ale zároveň vstoupila i do přímé konkurence proti současným navigačním obrům Garmin a TomTom. Jaké následky bude tento krok mít, není dosud jasné. Kromě navigačního softwaru a map chce Nokia poskytovat i další aplikace, zaměřené na vyhledávání na základě geografických dat.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version