Nokia v marketingu zaostává za Applem

Joe Wilcox, od něhož jsme zde již dříve představili pohled na vývoj
Microsoftu, se tentokrát na webu BetaNews zabývá soubojem Nokie a Applu. Proč věří spíše v úspěch druhé uvedené firmy?

Wilcox se soustřeďuje především na porovnání marketingu obou
konkurentů. Reklamy Nokie pokládá za inteligentní, problém ale podle
něj je, že mnohdy přicházejí příliš brzy předtím, než na trh dorazí
samotné nové produkty. Firma tak předčasně vystřílí prach, zdá se, že
má vůbec problém uvádět své smartphony na trh s dostatečnou rychlostí
a zajistit kvalitní ploškou distribuci.

Už v roce 2010 začala Nokia s kampaní na N8 pět měsíců předtím, než se
telefon začal prodávat, a to ještě kromě webu Nokie byla jeho
distribuce omezená. Navíc na rozdíl od Applu nabízí Nokia mnoho
produktů, a tříští tak síly.

Chystaný N9 je dle Wilcoxe navíc v jistém ohledu vlastně „zastaralý“,
protože v něm ještě nebudou Windows Phone 7 (ale OS MeeGo). I když
podle prvních informací smartphone vypadá velmi dobře, Wilcox ho de
facto považuje za slepou uličku…

Naopak Apple oznamuje nový iPhone vždy relativně krátce před tím, než
se opravdu objeví na trhu. Firma vždy uvede (a dodrží) přesné datum
zahájení prodeje a cenu, nenechává kupující příliš dlouho čekat a
„užírat se“. A nakonec, většinu marketingových peněz Apple utratí až
po uvedení produktu…

Zdroj: BetaNews

Exit mobile version