Novinky za světa luxusních automobilů

Škoda Superb 2

Ve světě luxusních vozů se děje stále něco nového. Není měsíce, aby nás výrobci těch nejprestižnějších značek něčím nepřekvapili. Není divu, vždyť v této kategorii se nevyplatí zaváhání. Věnujme se blízkým novinkám, které doslova klepou na dveře. První dvě svou tvář již odkryly a netrpělivě čekají na začátek října, kdy se otevřou brány pařížského autosalonu. Tato přehlídka vozů, jež se ob rok střídá s frankfurtským a spolu s tradiční jarní ženevskou přehlídkou, se řadí k nejprestižnějším automobilovým událostem.


Nové BMW řady 7; zdroj fotografie: BMW.

Nové BMW řady 7

O podobě nové sedmičkové řády se spekulovalo již několik měsíců. Důvod je nasnadě, vždyť předchozí dílo Chrise Brangla vyvolalo již dlouho nevídanou polemiku. K dobru ovšem nutno dodat, že si předchozí model nevedl vůbec špatně. Dávno pryč je nesourodý vzhled, již první pohled se hlásí návrat ke kořenům v moderním kabátě. Typické okroužkované světlomety s lištou nad nimi a samozřejmě charakteristické ledvinky. V zadní části zaujmou velké svítilny z LED diod propojené chromovanou lištou.

O patřičný prostor ve voze se zaslouží velký rozvor náprav 3070 milimetrů a samozřejmě i vnější rozměry 5000- 1902 -1480 milimetrů Počítá se i s prodlouženou verzí L plus čtrnáct centimetrů. Hmotnost vozu se celkem podařilo udržet na uzdě a to především rozsáhlým použitím hliníku. Ten se objevil kromě podvozku i na kapotě, dveřích a střeše.

Ještě více je návrat k tradici znát uvnitř interiéru. K typickým znakům vozů BMW vždy patřilo lehké natočení středového panelu směrem k řidiči. Velmi příjemný je i návrat voliče samočinné převodovky zpět na středovou konzoli, jež přímo sousedí s ovladačem systému idrive. Samozřejmě nejde o klasickou páku, ale o joystick alá BMW. U již zmiňovaného idrivu výrobce slibuje podstatně jednoduší obsluhu tohoto systému. Samozřejmostí bude spousta elektronických pomocníků, jako například systém nočního vidění Head-up display, systém kontroly jízdy v pruzích, přiřaditelná zadní náprava a mnoho dalších.

Komu se to zdá málo, využije stálé připojení k internetu EDGE. O součinnost těchto zařízení se bude starat deset počítačů propojených řídící jednotkou Flex Ray. O pohon nové sedmičky se prozatím postarají motory 750i – 4,4 l, 600 Nm, 300 kW, 740i- 3,0 l,450 Nm, 240 kW, 730 d- 540 Nm, 180 kW. Motory budou spojené se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Podle výrobcem zveřejněných snímků a údajů o voze je jasné, že to s útokem na pozice lídra segmentu luxusních limuzín Mercedes třídy S a ambiciosní Audi A8, myslí v centrále BMW vážně.


Ferrari California; zdroj fotografie: Ferrari.

Ferrari California

Tento elegantní roadster ze stáje Ferrari je výrobcem označován jako 2+, ale jedná se o klasický dvousedadlový vůz navržený dvorním designérem Pininfarinou. Automobil je vybavený pevnou skládací střechou, která zvládne složení či rozložení za 14 s. Na zavazadla se střechou zbývá velice slušných 360 l, se zataženou střechou 100 l, nicméně tyto vozy se nepořizují kvůli přepravě zavazadel.

O pohon tohoto krasavce se bude starat osmiválec 4,3 l -340 kW, usazený za přední nápravou, který si řekne v průměru o slušných 13,2 l na 100 km. Motor by měl spolupracovat se 7stupňovou dvojspojkovou převodovkou vyvinutou Scuderia Ferrari. O zpomalení vozu se postarají karbon-keramické brzdy Brembo. Hliníková karosérie rozměrů vozu dlouhého 4560 mm s rozvorem 2700 mm jistě zaujme každého automobilového nadšence a zbývá jenom doufat, že se jich pár objeví i na našich silnicích.

Porsche Panamera

Tato dlouho očekávaná novinka se nám představí až na jaře 2009 v Ženevě. Nicméně již pomalu nedává spát BMW M5 nebo Mercedesu E AMG, proti kterým by toto čtyřdveřové kupé mělo být namířeno. Vůz by měl být postaven na podvozkové plošině Porsche Cayenne a stejně jako on by měl být vyráběn ve stejné továrně v Lipsku. Byť již dlouho brázdí zkušební polygony prototypy vozu, o finální podobě pečlivě zamaskovaných vozů můžeme pouze spekulovat. Jisté je, že automobil a hlavně jeho zadní část se ponesou v duchu kultovního modelu 911. O prodejnosti se u Porsche také bát nemusí, vzpomeňme si na dohady kolem modelu Cayenne. Dnes tento vůz “trhá prodejní rekordy“ a pomohl firmě stát se nejvíce ziskovou automobilkou, pošilhávající po většinovém balíku akcií VW.


Jedna z možných představ chystaného automobilu Porsche Panamera,
výrobce oficiální snímky prozatím nevydal;
zdroj fotografie: www.allworldcars.com.

Pod kapotou by se měl skrývat přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,8 l s proměnným časováním ventilů o výkonu 400 koní ve verzi Turbo zhruba 520 – 550 koní, zrychlení z 0 na 100 km 4,5 s, nejvyšší rychlost přes 300 km/h. Později se počítá s vidlicovým desetiválcem 3,2 l a také s dieselem z Porsche Cayene V6 3,0 TDI od automobilky Audi. Od koncernu VW by si Panamera mohla vypůjčit i výbornou dvojspojkovou převodovku DSG. Objevily se dokonce zvěsti o hybridním modelu 3,6 V6 FSI s elektromotorem 110 koní, ale na to si ještě budeme muset počkat. Je ovšem více než jisté, že ani firma jako je Porsche si nebude moci dovolit opomenout trend ekologicky šetrných vozů, byť se zřejmě pravověrným příznivcům značky ježí vlasy hrůzou na hlavě.

Exit mobile version