O měření slovenského Internetu mají zájem ComScore i Nielsen

Současnému realizátoru AIMmonitoru, společnostem Mediaresearch a Gemius, v příštím roce vyprší smlouva. Přestože se bude hlásit znovu, díky velkému množství chyb, které byly s realizací spojeny a vzhledem k faktu, že se v roce 2006 ani nejednalo o regulérního vítěze tendru, cítí velkou šanci zejména renomované světové monitorovací agentury.

Do tendru na měření slovenského Internetu, který byl dosud monitorován společným projektem firem Mediaresearch a Gemius, které se starají také o český Netmonitor, míří tak známá jména jako NedStat, Nielsen, ComScore, nebo například Effective Measure. Asociace internetových médií (AIM), jež tvoří ekvivaent českéhoSdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v nejbližších dnech hodlá vyhlásit výběrové řízení na projekt. Zájem o to stát se realizátorem měření mají především zahraniční agentury orientující se na průzkum online trhu.

Informace je zajímavá ze dvou důvodů, tím prvním je částečná podobnost českého a slovenského online trhu a stejný dosavadní realizátor monitoringu, tím druhým je fakt, že agentury, keré se o měření ucházejí, dosud operovaly pouze na rozvinutých internetových trzích (od USA, přes západní Evropu, až po Ásii).

Vzhledem k tomu, že SPIR nedávno také vyhlásil výběrové řízení na dodavatele, můžeme se dočkat poměrně zajímavých změn. Mimo jiné pak třeba mezinárodně srovnatelné metodiky, kterou by si nový realizátor sebou přinesl.

Zdroj: Mediálně.sk

Exit mobile version