Jen 6 % Čechů nakupuje na Internetu s platební kartou

Počet Čechů nakupujících přes Internet od roku 2003 stále roste. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Mění se struktura nakupujících lidí. V roce 2004 bylo 67 % všech on-line nakupujících mužů, v minulém roce jejich počet klesl jen na 58 %. Znamená to, že e-shopů stále více využívají ženy. Zákazníci přitom z 80 % nakupují na dobírku, pouhých 6 % jich využije platební kartu.

Statistiky ČSÚ, založené na výsledcích pravidelného výzkumu využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci za rok 2007, říkají že se zvýšil počet Čechů nakupujících přes Internet o 3 %. Alespoň jednou využilo e-shopů 17 % všech jednotlivců ve věku 16 a více let, což znamená meziroční nárůst o 3 %. Za posledních 12 měsíců od provedení výzkumu přitom nakoupilo přes Internet 15 % všech jednotlivců ve věku 16 a více let, to je asi 1,33 milionu lidí. Z toho vyplývá, že se Češi k on-line nakupování rádi vracejí.

Na konferenci zástupců on-line obchodů Retail Summit 2008 bylo řečeno, že největší počet objednávek přichází v ČR kolem dvanácté hodiny. To je rozdíl oproti zemím EU, kde lidé nakupují hlavně večer. Podle výsledků Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje firmy prodávající své produkty na webu, dosáhly tržby českých internetových obchodů 18 miliard korun. Znamená to nárůst o 4 miliardy ve srovnání s rokem 2006. Muži při nákupech hodně preferují elektroniku, mobilní telefony, fotoaparáty, filmy, hudbu a počítačový software a hardware. Ženy si vybírají spíše kosmetiku a oblečení Nejvíce on-line nákupů uskuteční lidé s vysokoškolským vzděláním (33 %), obyvatelé Prahy (26 %) a jednotlivci ve věku 25 až 34 let.

Jinde ve světě se on-line nakupování také těší popularitě. Ve Francii narostlo za rok 2007 internetové obchodování o více než třetinu (35 %). Nyní nakupuje jeden ze tří Francouzů. Největší popularitě se on-line nákupy těší na severu Evropy a britských ostrovech. Podle výzkumu European Interactive Advertising Association za poslední půlrok v průměru utráceli nejvíce v e-shopech Norové s průměrem 1203 eur, následovali je Britové (1195 eur) a Dánové (1170 eur).

Exit mobile version