Společnost Oracle, přední výrobce podnikových informačních systémů, dokazuje, že si i navzdory ekonomické recesi udržuje silnou pozici a zaznamenává růst tržeb. Ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2009 stoupl její celkový příjem o 2 procenta na 5,5 miliardy dolarů (zhruba 108 miliard korun) a vůbec poprvé v historii vyplatí svým akcionářům dividendy.
„Vedeme si velmi úspěšně, a to napříč všemi našimi produkty,“ uvedl Larry Ellison, výkonný ředitel Oracle. Podle něj si společnost oproti svým konkurentům vede velice dobře, a to i navzdory globální recesi, která zasáhla odvětví IT.
Oracle minulý týden oznámil, že zisk na akcii stoupl ve 3. čtvrtletí fiskálního roku 2009 o 26 centů, což je meziroční nárůst o 3 procenta. Celkový příjem v tomto období narostl o 2 procenta a činil 5,5 miliardy dolarů, čistý zisk pak 1,3 miliardy, což představuje jednoprocentní nárůst. V této souvislosti také společnost oznámila vyplacení historicky prvních dividend ve výši 5 centů na akcii. Podle společnosti mohly být příjmy z prodeje ještě vyšší, slabý dolar totiž výrazně snížil tržby ze zámoří.
Díky dobrým finančním výsledkům může Oracle i v době ekonomické recese pokračovat ve své vlně akvizicí. V pondělí informoval o úspěšné dohodě týkající akvizice společnosti Relsys International, která by měla proběhnout v první polovině roku. Začátkem února pak byla oznámena první letošní akvizice – společnosti mValent, vyvíjející produkty v oblasti management softwaru. V roce 2008 Oracle koupil celkem 11 menších společností.
Patřičnou pozornost věnuje Oracle také svým produktům. V pátek uvedl novou verzi webové služby pro řízení vztahů se zákazníky Oracle CRM On Demand Release 16. Ta přináší pět nových aplikací: Oracle Self-Service E-Billing On Demand, Oracle Sales Library, Oracle CRM On Demand Deal Management, Oracle CRM On Demand Enterprise Disaster Recovery a integraci Oracle AIA mezi aplikacemi Oracle CRM On Demand a JD Edwards EnterpriseOne.
„Nové produkty exemplárně dokazují, jak Oracle prostřednictvím inovací přináší bezprecedentní, ucelenou zkušenost s CRM pro maximální obchodní hodnotu a výhodu,“ řekl v této souvislosti Anthony Lye, senior viceprezident společnosti Oracle pro řešení CRM.
Ve 4. čtvrtletí očekává společnost pokles prodejů až o 14 procent a celkový příjem 6,5 miliardy dolarů. Podle analytiků to bude ještě o půl miliardy více, tedy 7 miliard.
Přečtěte si také
První letošní akvizice Oracle: společnost mValent
Oracle se potýká s poklesem prodeje i posilujícím dolarem
Oracle a SAP se nedohodly na ukončení soudního sporu