Oracle přišel s novým softwarem pro obchodníky

Společnost Oracle, zabývající se především výrobou podnikového softwaru, se chce více angažovat v oblasti internetových služeb. Nyní firma představila novinku, kterou je software přístupný pro obchodníky, který by měl přispět ke zvýšení prodejnosti jejich produktů. Tyto snahy Oracle vyvíjí proto, aby získal konkurenční výhodu vůči svému menšímu rivalovi Salesforce.com.

Oracle své nové služby v oblasti Internetu vyrobil tak, aby byly schopné pracovat s komunikačními přístroji fungujícími s bezdrátovou technologií BlackBerry od výrobce Research in Motion a aby byly přizpůsobeny k využití společně s webovými stránkami Google a Yahoo! Uživatelé z řad podnikatelů a byznysmenů si takovou funkčnost přáli, protože jsou zvyklí na pohodlné využívání technologií právě od velkých internetových firem, kterými jsou Yahoo! a Google. Používají je k vyhledávání na webu, k nákupům zboží, dávají pomocí nich strategické příkazy a řeší s nimi nesčetné množství úkolů.

A nyní právě přichází doba, kdy chtějí všechny tyto služby využívat prostřednictvím softwaru ve své práci. Poptávka firem po softwaru dostupném přes web se stále zvyšuje. Společnost Salesforce.com získala v minulém roce jednu z největších zakázek na výrobu takového softwaru. Salesforce má 25 000 smluvních odběratelů ze společnosti Merrill Lynch & Co. Oracle bude takový specializovaný software produkovat pro 30 000 ze společnosti Citigroup.

Také další významní světoví výrobci producenti softwaru jdou tímto směrem. Například Microsoft představil zkušební verzi softwaru CRM Dynamics Live v minulém roce a doufá, že finální produkt bude dokončen v horizontu několika měsíců. Německá firma SAP také vyvíjí podobný software, který by měl být k dispozici letos v létě.

Zdroj: Oracle takes on Salesforce, expands Web offerings

Související

Oracle koupí BEA a zřejmě dostihne konkurenční IBM
SAP připravuje koupi společnosti Business Objects za 4,8 mld. eur
Platy v SAP a IBM jdou v průměru přes 100 000 korun

Exit mobile version