Zahájen osmý ročník soutěže WebTop100

WebTop100

Soutěž WebTop100 oceňuje kvalitu a profesionalitu webů nejúspěšnějších českých firem. Pořadatelem soutěže je konzultační centrum Dobrý web a generálním partnerem je společnost IBM Czech republic. Pro účast v letošním ročníku se společnosti mohou hlásit do do 15. června 2009. V hlavním žebříčku jsou automaticky zařazeny webové prezentace stovky nejvýznamnějších firem na základě žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven dle tržeb jednotlivých firem.


Jeden z minulých ročníků konference WebTop100.

Do některého z 11 oborových žebříčků se může prostřednictvím stránek soutěže přihlásit jakákoli firma podnikající v České republice s českými webovými stránkami. Kategorie oborových žebříčků jsou auto-moto, IT, telekomunikace, finance, obchod a prodej, průmysl, energetika, transport, potravinářství a gastronomie, kultura a e-shop. Součástí projektu WebTop100 je kromě soutěže také celodenní odborná konference týkající se problematiky firemních webů a Klub WebTop100 sdružující manažery odpovědné za firemní internetové prezentace.

Kromě oborových žebříčků mohou firmy své weby přihlásit také do některé ze dvou speciálních kategorií, Microsite (netradiční, často komunitní jednoúčelové stránky, obvykle propagující jeden výrobek či službu) a Marketingový nástroj (jakýkoli nástroj využívaný pro online propagaci firmy – speciální webová aplikaci, část webu či reklamní kampaň). Marketingový nástroj je hodnocen mimo jiné s důrazem na efektivitu.

Hodnocení webů zajišťuje odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing, ale i z odborníků na daný segment podnikání. Každou webovou stránku zhlédne nejméně devět porotců, přičemž hodnocenými kritérii jsou použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele. Takto má být zajištěna maximální objektivita hodnocení. V loňském roce bylo hodnoceno celkem 186 webových prezentací a vítězem soutěže se stala elektrárenská společnost ČEZ.

Exit mobile version