Palm není první IT firmou, která mění prodejní strategii

Společnost Palm mění svoji obchodní strategii. Rozhodla se totiž uzavřít své značkové obchody ve Spojených státech. Ponechána by měla být pouze prodejní místa na letištích. Probíhá tak restrukturalizace firmy, která začal vstupem společnosti Elevation Partners. Změnu prodejní strategie nedávno uskutečnil také americký výrobce počítačů Dell, který doposud razil strategie přímého prodeje.

Po kapitálovém vstupu Elevation Partners do společnosti byla odstartována vlna změn. Nejdříve došlo k personálním změnám. Odstaveny byly též nějaké připravované výrobky Palm. Mělo údajně jít o přístroj Foleo a také handheld s GPS. Došlo také k výraznému propouštění zaměstnanců a změně strategie s originálními výrobci zařízení, kteří by nyní měli nést větší zodpovědnost. Hlavním důvodem všech změn je zvýšení konkurenceschopnosti Palmu na trhu a také úspora nákladů.

Spekuluje se také o odchodu výkonného ředitele společnosti Eda Colligana. Údajně se chystá k rezignaci na svoji funkci. Polemizuje se o tom, že hlavním motivem k jeho odchodu by mohly být neuspokojivé hospodářské výsledky firmy a také neúspěch projektu Palm Foleo.

Palm není rozhodně první firmou, která mění svoji prodejní strategii. Před podobný problém byl postaven americký výrobce počítačů Dell. Ten razil dlouhá léta strategii přímého prodeje, v rámci které prodával počítače přímo koncovým zákazníkům. Tato strategie byla pro Dell úspěšná, nicméně se společnosti přestalo postupem času dařit tak, jak by očekávala. Dell proto uzavřel partnerství s maloobchodním partnerem BestBuy, který je největším maloobchodním prodejcem elektroniky v USA. Dell tak pokryje svými počítači celé území USA.

Exit mobile version