Pamatují si lidé název vašeho webu? Google Analytics to zjistí

Vyhledávač Google vám kromě možnosti zvýšení návštěvnosti vašich stránek díky promyšlenému reklamnímu systému nabízí i spoustu dalších služeb. Jednou z nich je i Google Analytics. Díky této službě si můžete otestovat, jak si lidé pamatují název vašeho webu.

Google Analytics je součástí služby AdWords, která vám umožňuje umístit vaši reklamu do sekce sponzorovaných odkazů a tím zvýšit návštěvnost vašich stránek.

Test je založen na dvou typických způsobech chování uživatelů:
1) Když se chtějí vrátit na nějaký web, použijí stejný způsob, jakým jej našli minule.
2) Spousta uživatelů, kteří si zapamatují adresu webu, napíše název namísto do adresního řádku do vyhledávače.

Pro test stačí ve vašem účtu AdWords založit novou kampaň. Pro objektivnost výsledků je lepší použít klíčová slova, pod kterými jste dosud váš web nemohli najít. Kampaň spusťte a pomocí Google Analytics sledujte, v jakém poměru vám přivádí nové a vracející se návštěvníky. Poté, co se podíl vracejících se návštěvníků ustálí, můžete test ukončit. Po vypnutí kampaně uživatelé váš web původním způsobem nenajdou, takže budou nuceni vyzkoušt jiný postup. Pokud si název vašeho webu zapamatovali, zkusí jej najít druhým způsobem popsaným výše. V několika následujících dnech po skončení kampaně sledujte počet návštěv na základě zadání názvu vašeho webu do vyhledávače. Pokud se toto číslo blíží počtu vracejících se navštěvníků z původní kampaně, pak si lidé pamatují adresu webu velmi dobře.

Test můžete ještě vylepšit tím, že si po vypnutí původní kampaně vytvoříte novou kampaň zaměřenou na všechny možné překlepy a zkomoleniny názvu. Tím zjistíte, zda si lidé pamatují váši adresu správně nebo zda často dělají překlepy.

Zdroj: Google Analytics

Exit mobile version