Pokles prodeje iPhone, strmý růst BlackBerry

Analytická společnost IDC uveřejnila výsledky svého nejnovějšího průzkumu o prodeji chytrých smart phonů na severoamerickém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku. Studie IDC zaznamenala pokles prodeje přístroje iPhone od amerického výrobce Apple. Velkou konkurencí je mu totiž na severoamerickém kontinentě zařízení BlackBerry.

Chytrý přístroj iPhone od Apple zaujal prodejem téměř pětinu trhu se smart phony (19,2 %) ve Spojených státech. Je to pokles ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím minulého roku, kdy si iPhone získal celých 26, 7 procenta v prodeji na americkém trhu. Pokles prodejnosti IDC vysvětluje především strmým nástupem konkurence v podobě výrobku BlackBerry od producenta Research in Motion.

Prosumers ovlivňují trh

Ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku zaujímalo BlackBerry v prodeji 35,1 % na trhu a v prvním letošním čtvrtletí už 44,5 procent. Podle názoru analytika společnosti IDC Ramona Llamase je nyní BlackBerry silné především v segmentu takzvaných prosumers, tedy profesionálních konzumentů. Prosumer je spotřebitel, který se už dnes chová tak, jak se bude většina chovat zítra. Jsou to lidé, kteří se nadprůměrně orientují v tom, co se děje v obchodech, v politice nebo i v jiných oblastech.

Zdroj: iPhone market share at 19 percent in 1Q, IDC says

Přečtěte si také

Uvedení iPhone přispělo k růstu prodeje smartphonů
Apple: iPhone v Číně nebude
Programátoři mají možnost podílet se na vývoji software pro iPhone

Exit mobile version