PPC REKLAMA NA FACEBOOKU PRO SMB SEGMENT

Největší PPC agentura na českém trhu, Ataxo Czech s.r.o., začala nabízet nový produkt, který umožní živnostníkům nebo malým a středním firmám využít Facebook pro prezentaci své firmy. Nový produkt, který je dostupný na http://www.ataxo.cz/produkty/marketing-socialni-site/facebook-reklama, je vhodný pro malé firmy, které chtějí využít potenciálu komunitního serveru Facebook. Popularita Facebooku pořád roste, o čemž svědčí i stále stoupající počet uživatelů v ČR.

Michal Mládek, ředitel obchodu pro SMB segment ve firmě Ataxo říká: „PPC reklama na Facebooku je ideální pro podporu značky, produktu nebo propagaci nárazových krátkodobých akcí pro zákazníky. Naší snahou je rozšířit současnou nabídku kanálů, které mohou malí a středně velcí klienti ke své propagaci využít. Nyní nabízíme správu v systémech Google AdWords, Sklik a Etarget a nově rozšiřujeme nabídku i na Facebook. Náš produkt umožní firmám propagovat svou značku a produkty na největší sociální síti světa a oslovit tak více než 3 miliony uživatelů v České republice a téměř 2 miliony na Slovensku.“

Inzerce na Facebooku už není naprostou novinkou – a firmy se učí ji používat čím dál tím více. Svým způsobem se pohybuje někde mezi klasickou PPC reklamou, jak ji známe z vyhledavačů a display reklamou. Unikátní jsou zejména možnosti cílení a šance dostat se do povědomí zejména mladé generace, která často klasické formy inzerce do značné míry ignoruje. Můžete odkazovat na svůj web, ale také na svou Facebook stránku – pokud uživatel klikne na „To se mi líbí“, vaše investice do reklamy nemá pouze jednorázový efekt, protože se stane příjemcem novinek, které budete v budoucnu publikovat na své FB stránce.

Country manažer společnosti Ataxo Czech s.r.o., Mark Martin k tomu říká: „Je až zarážející, že jak nedostatečná je nabídka v oblasti reklamy na Facebooku pro malé firmy. Aktuálně většina firem umí nabídnout PPC reklamu jen za takových cenových podmínek, že živnostníci nemají šanci na ni dosáhnout. Proto jsme připravili jednoduchý produkt, který umožní kadeřnici z Plzně, cyklosportu z Ostravy a nebo truhláři z Českých Budějovic inzerovat na Facebooku.“

Jak to funguje?
Klient objedná kampaň a zaplatí zvlášť práci a zvlášť náklady za prokliky. Částka za práci pokrývá náklady za aktivaci a průběžnou správu kampaně. Sumu, kterou chce na Facebooku proinvestovat, si může klient stanovit sám. Tento model je pro zákazníky zcela transparentní a je nejpoužívanějším modelem i u ostatních PPC produktů agentury Ataxo.

Inzerci lze nastavit jak plošně na všechny 3 miliony Čechů nebo 2 miliony Slováků na Facebooku a nebo je možné svou reklamu konkrétněji zacílit a to podle věku, vzdělání, rodinného stavu uživatelů, lokality apod.

Jak taková reklama vypadá?

V reklamě si může klient zvolit obrázek pro svou propagaci a krátký text, podobně jako v jiných PPC systémech. I reklamní sdělení se zobrazuje podobně jako na Google, nebo Seznamu, tedy v pravé části obrazovky.

„Velmi důležitou roli hraje text. Oproti ostatním PPC reklamním systémům zde však ještě více záleží na obrázku.
Naše zkušenosti ukazují, že obrázek významným způsobem ovlivňuje úspěšnost reklamy. Obecně se také vyplatí reklamy častěji měnit, protože se rychle okoukají. Je velmi zajímavé, jak se reklama na Facebooku liší od reklamy v AdWords a Skliku a jak velké jsou zde rozdíly.“
říká Lucie Žaloudková, ředitelka oddělení PPC reklamy.

Exit mobile version