Homeworking v Česku nabývá na popularitě

Podle aktuálních statistik Eurostatu se v Česku těší stále větší popularitě forma práce z domova, takzvaného homeworkingu. Práce z domova patří k aktuálním tuzemským trendům a je stále více výtanějším pracovním benefitem. Podle statistických údajů činí podíl částečných úvazků na celkové zaměstnanosti v EU průměrně 17,5 procenta. V samotné České republice je to potom 4,7 procenta.

Trend zvýšeného zájmu o Homeworking neboli práci z domova zažívá boom především z důvodu zvýšené porodnosti. Různých podob částečných úvazků tedy využívají hlavně ženy. Důležitým předpokladem pro úspěšné vykonávání práce z domova je dobrá znalost práce s počítačem. Ženy se jí mohou naučit i v rámci své mateřské dovolené. Existuje pro ně totiž nabídka prezenčních i e-learningových kurzů.

Pro firmy zaměstnanec pracující z domova představuje hlavně úsporu nákladů, zaměstnanci se zase mohou více věnovat rodinným povinnostem. Trend práce z domova se k nám dostává postupně ze zahraničí, kde je charakteristický hlavně pro podniky tipu velkých nadnárodních korporací. Tato forma práce si ale už začíná hledat příznivce z řad menších tuzemských podniků a živnostníků.

Exit mobile version