Správa drobných výdajů zaměstnanců: Premier League používá expense@work

Přestože tak o ní obvykle nepřemýšlíme, i britská Premier League je společnost jako každá jiná. Kromě svého účelu, tedy provozování první anglické fotbalové ligy, řeší zcela běžné provozní problémy. Například to, jak mít kontrolu nad drobnými výdaji zaměstnanců, k jejichž evidenci se obvykle běžné ERP nehodí.

Britská Premier League je nejbohatší profesionální fotbalovou ligou světa. V nefotbalových soutěžích ji předhánějí jen tři soutěže v USA, liga amerického fotbalu, baseballu a basketbalu. Systém expense@work jí dodala společnost system@work, dceřiná firma skupiny LLP Group. S jeho pomocí může společnost sledovat drobná vydání svých zaměstnanců, transakce na kreditních kartách anebo finanční toky spojené s cestováním. Kromě reportovacích funkcí pro management podniků systém také elektronizuje a plně automatizuje agendu spojenou s drobnými operacemi v hotovosti. Firmám s nadnárodní působností nabízí i víceměnové operace a lokalizované rozhraní.

Principem fungování expense@work jsou předdefinovaná pravidla prověřující, zda jsou jednotlivé požadavky po formální stránce v pořádku, než mohou být předána k autorizaci oprávněným osobám. Schválené transakce potom přecházejí přímo do účetních systémů podniku. Požadavky na drobná vydání a nákupy mohou zaměstnanci, pokud jsou mimo dosah podnikových počítačových systémů, zadávat i vzdáleně. Úhrnná drobná vydání lze sledovat v různých časových horizontech nebo filtrovat podle zaměstnance, oddělení, projektu či klienta.

Zavedení expense@work slouží především ke zefektivnění agendy, kterou se velké systémy ERP běžně nezabývají. Vedlejším efektem je pak snazší kontrola drobných výdajů.

Exit mobile version