Přes 77 % českých internetových obchodů je nevyhovujících

Únorový podíl nevyhovujících internetových obchodů překonal podle České obchodní inspekce všechny rekordy za celý uplynulý rok.

Nejrůznější nedostatky byly nalezeny v celkem 77,2 procentech kontrolovaných internetových obchodů. Rekord za celý loňský rok byl přitom o 7 procent nižší.

Kontroly se tentokráte zaměřovaly na plnění povinností spojených s informováním zákazníka, ať již se jedná o informace o provozovateli, uvádění cen s DPH, nebo upozorňování na právo odstoupení od kupní smlouvy. Celkově bylo všemi inspektoráty České obchodní inspekce zrealizováno 57 kontrol, z čehož bylo shledáno nevyhovujícími 44. Od ledna tohoto roku bylo již zrealizováno 101 internetových prodejců, přičemž 69 (68,3 %) z nich porušilo některou část zákona o ochraně spotřebitele.

Mezi pochybeními dominuje neposkytování informací spotřebiteli, provozovatelé moc nechtějí informovat své klienty zejména o jejich právech na možnost odstoupení od kupní smlouvy. Poměrně často se také objevují reseleři, kteří se k výrobkům neobtěžují dodat český manuál a objevily se i případy nedodržení lhůt pro vyřízení spotřebitelských reklamací. Dlouhodobým nešvarem jsou takzvané anonymní e-shopy, které se neobtěžují zákazníky informovat o svém provozovateli. Za únorové nedostatky bylo uloženo celkem 12 pokut v celkové výši 19000,- Kč a 30 případů skončilo ve správním řízení.

Češi za internetové nákupy loni utratili přes 26 miliard korun.

Exit mobile version