Prestižní americký hi-tech veletrh letos s českou účastí INTEROP: české IT firmy vystavují vedle globálních gigantů

Veletrh INTEROP (www.interop.com) je předním americkým veletrhem, který se zaměřuje na IT produkty a služby. Tradičně zde vystavují nejprestižnější globální korporace typu Microsoft, IBM, HP a Cisco Systéme.

Letošní ročník bude kromě těchto celosvětových gigantů patřit i malým a středním českým podnikům, které zde mají společný stánek pod patronací Czech ICT Aliance (www.czechict.cz), resp. Technologické platformy pro IT služby (www.platformaits.cz). Stánku českého IT bude vévodit expozice vládní agentury CzechTrade a stánky firem AdvaICT, ALCOMA, Technologická platforma
pro IT služby, INSTAR ITS OSTRAVA, INVEA-TECH
a PIKE ELECTRONIC.

„Právě firmy z oboru ICT mají podle našich zkušeností šanci uspět na vysoce konkurenčním a inovativním trhu USA,“ konstatuje Ivan Jukl, generální ředitel agentury CzechTrade. „Skutečnost ,že se tohoto veletrhu zúčastňuje rok od roku více českých firem, je důkazem, že má Česká republika v tomto směru americkému trhu co nabídnout. Vzhledem k významu tohoto oboru jsme letos ve spolupráci s Czech ICT Alliance vyhlásili také novou kategorii v rámci Exportní ceny DHL UNICREDIT. Jedná se o zvláštní ocenění CzechTrade Exportní inovace roku,“ dodává Ivan Jukl.

Účast českých firem na veletrhu INTEROP je realizována v rámci projektu „Společná účast na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí“ (SVV). Jeho nositelem je agentura CzechTrade a koordinátorem Hospodářská komora České republiky (HK ČR). Projekt je financován z prostředků ministerstva průmyslu a obchodu v rámci Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI).

Díky tomuto projektu mohou české podniky získat podporu až do výše 120.000,- Kč na přímé náklady spojené s účastí na veletrhu a navíc mohou představit svoji nabídku v rámci komunikační kampaně přímo v zahraničním teritoriu. „Dotace ve výši 120 tis. Kč na stánek je pro malé a střední české IT firmy vítaným příspěvkem, díky kterému mohou rozšířit svoje marketingové rozpočty a podpořit svůj úspěch v zahraničí,“ říká Michal
Zálešák
, ředitel Technologické platformy pro IT služby, projektu Czech ICT Alliance.
„Hospodářská komora velmi pozitivně vnímá vysoký zájem českých společností o účast na projektu SVV. Je patrné, že tuzemské firmy jsou si vědomy potřeby efektivní prezentace své značky na zahraničních výstavách a veletrzích a obchodních možností, které z toho plynou – např. navázání nových obchodních kontaktů, zvýšení povědomí, předvedení novinek výrobního či exportního programu firmy, expanze firmy na nové trhy či setkání s již stávající klientelou,“ vysvětluje Radek Pazour, tajemník Hospodářské komory České republiky.

Exit mobile version