Příjmy z on-line reklamy ve světě vzrostly o 25 %

Celosvětové příjmy z reklamy za rok 2007 by mohly dosáhnout hodnoty 21,1 miliardy dolarů. Znamenalo by to meziroční navýšení o 25 %. Tyto předpoklady vycházejí ze studie společností PricewaterhouseCoopers a Interactive Advertising bureau (IAB). Vliv na podobu trhu s internetovou reklamou v letošním roce by mohl mít také výsledek kauzy o prodeji vyhledávače Yahoo!

Podle studie bylo každé čtvrtletí rekordní. Jen ve čtvrtém čtvrtletí příjem z reklamy na webu dosáhl 5,9 miliardy dolarů. Oproti stejnému období v minulém roce to znamená navýšení o 24 %. Příjmy z internetové reklamy rostou i v Česku. Podle výsledků AdMonitoring tvořily z reklamy v roce 2007 částku 2 miliardy korun. Na Slovensku zase vydělaly internetové společnosti v reklamě částku 491 milionů slovenských korun. Vyplývá to z měření Asociácie internetových médií za rok 2007.

V zahraničí se internetové reklamě také daří. Ve Spojených státech by podle průzkumu společnosti Yankee Group mohly dosáhnout výdělky z on-line reklamy do roku 2011 až 50,3 miliard dolarů. To by znamenalo přibližně dvojnásobek příjmů dosažených v roce 2007. Základním prvkem těchto předpokladů je současný stav využívání médií ve Spojených státech. Web ve Spojených státech tvoří zhruba 20 % celkového souhrnu médií, ovšem inzerenti investují do on-line reklamy pouze 7,5 % ze svých rozpočtů. Podle odhadu studie Yankee bude v budoucnu webová reklama činit zhruba jednu čtvrtinu ze všech médií.

Vliv na trh s internetovou reklamou by v nejen v USA, ale celosvětově mohla mít případná akvizice Yahoo některým ze zájemců. Ovšem zatím se dá pouze spekulovat, protože po odmítnutí první nabídky společnosti Microsoft se skoro každý den vyrojí nové spekulace, jaký by mohl být osud internetového vyhledaváče.

Zdroj: Report: Internet ad spending up 25 percent in 2007

Související
Češi na internetu vydělali více než Slováci
Internetová reklama za několik haléřů

Exit mobile version