Invia.cz koupila NetTravel.cz, posílila pozici středoevropské jedničky

Invia.cz, lídr na tuzemském trhu internetového prodeje zájezdů, koupila svého největšího konkurenta na českém trhu, společnost NetTravel.cz. Invia.cz pohltila i slovenskou dceřinou společnost NetTravelu, kterou představuje prodejce Lastminute.sk. Invia.cz tak jednoznačně posílila svojí pozici jedničky v online prodeji zájezdů. Podrobnosti transakce nebyly zveřejněny.

Invia.cz, jež je vlastněna investičním fondem MCI.TechVentures z polské finanční skupiny MCI Management SA, švýcarským investičním fondem Internet Travel Holding AG a několika fyzickými osobami koupila 100% podíl ve společnosti NetTravel.cz od Unimex Group a od dalších majitelů, převážně původních zakladatelů společnosti.

Silná pozice ve střední Evropě

Jedná se o delší dobu připravovanou fúzi dvou předních subjektů působících na českém a slovenském trhu cestovního ruchu. Invia.cz si akvizicí upevnila stabilní pozici největšího středoevropského online prodejce zájezdů s více než 150 000 klienty ročně. Touto fúzí Invia.cz kumulovaně dosáhne obratu kolem 2,4 miliard Kč. Do skupiny Invia.cz přechází také dceřiná společnost LastMinute.sk, která zaujímá přední místo na Slovensku.

Michal Drozd, ředitel cestovní agentury Invia.cz, říká: „Akvizice NetTravel.cz a LastMinute.sk je součástí naší strategie rapidní expanze v regionu střední a východní Evropy. Cílem fúze společností je celkové posílení na trhu a konsolidace vedoucí ke vstupu na Varšavskou burzu cenných papírů. Od úpisu akcií společnost očekává zisk finančních zdrojů pro expanzi a konsolidaci v dalších zemích.“

Petr Staněk, jeden z bývalých spolumajitelů NetTravel.cz a současně marketingový ředitel, k důvodům prodeje říká: „Nebyli jsme ničím nuceni. NetTravel.cz a zejména LastMinute.sk byly v dobré kondici. Společnost byla zisková a zejména LastMinute.sk velmi agresivně rostla. V průběhu let jsme měli nabídky na prodej či další investici, ale nabídkám jsme moc nerozuměli. Nabídka od Invia.cz byla jasně předložena, byla konkrétní a rozuměli jsme jí. Stejně tak ji rozuměl i náš investor a tak jsme se dohodli na 100% ním prodeji společnosti.“

Přínosem další možnost růstu byznysu

Jako hlavní synergii prodeje pak Petr Staněk uvedl přesvědčení, že prodejem zajistili společnosti další a nadnárodní růst. Pochvaloval si i nalezení společné řeči s managementem Invie a důvěru v to, že fůze ještě více akceleruje byznys v oblasti online prodeje zájezdů.

“Obě společnosti jsou dobré v něčem jiném, čili společně se mohou jedna od druhé hodně naučit, integrovat a upravit procesy tak, aby byly daleko efektivnější. Dává to ekonomický smysl a prostor pro „economies of scale“, tedy úspor z rozsahu,“ dodal nakonec Staněk.

Portály NetTravel.cz a LastMinute.sk budou dále nabízet všechny stávající služby, klienty tato změna nijak neovlivní.

Exit mobile version