Prostředky sdílení informací a komunikace ve firmách

ITBIZ.cz se snaží sledovat současné trendy a to se týká také firemní komunikace. Mohli jste se u nás dočíst o trendu využití webů s označením „wiki“, které nalézají čím dál větší uplatnění ve firmách jako nástroj pro komunikaci a efektivní sdílení informací. I dnešní článek je zaměřený na prostředky firemní komunikace. Oslovili jsme tuzemské firmy s dotazy, jakým způsobem probíhá sdílení znalostí a vzájemná komunikace ve firemních týmech.


Firemní komunikace.

Vodafone

Filip Hrubý, tiskový mluvčí mobilního operátora Vodafone, popsal proces sdílení znalostí a vzájemná komunikace v týmu Vodafone. Firma podle jeho slov pořádá pravidelná setkání týmu. Dochází ke sdílení týmového prostoru v rámci firemního intranetu. Dále jsou využívány již tradiční formy komunikace. Jmenovat lze telefon nebo elektronickou poštu.

Karat Software

Společnost Karat Software dle slov svého výkonného ředitele Tomáše Wertheimera ke sdílení znalostí a komunikaci v rámci firmy jako celku či v týmu využívá různá technologická řešení. „V současné době využíváme především nástroje Windows SharePoint services, který umožňuje sdílet soubory a dokumenty, zadávat úkoly a zobrazování jejich průběhů, týmovou diskusi o zadaném tématu, plánovat události, centrální oznámení, sdílení telefonních seznamů a adresářů osob, fulltextové prohledávání firemního portálu i všech dokumentů, týmovou spolupráci na úkolech,“ popsal systém Wertheimer.

Pro využívání potenciálu znalostí je podle výkonného ředitele Karat Software potřeba znalosti považovat za důležitý ekonomický zdroj a je nezbytné systematicky třídit znalostní procesy. Podnikové portály představují vhodné řešení pro integraci aplikací a významných datových, informačních a znalostních zdrojů ve firmě. Portály se stávají potřebným nástrojem managementu znalostí. Jejich význam ovšem nelze přeceňovat a rozhodně by neměly být zaměňovány s managementem znalostí samotných, role těchto podnikových portálů v managementu znalostí je pouze podpůrná.

ČEPS

Jana Jabůrková ze společnosti ČEPS na dotaz, jakým způsobem probíhá sdílení znalostí a vzájemná komunikace v týmu firmy, odpověděla krátce a stručně: „Standardně liniově.“

U:fon

S názorem toho, že interní komunikace a sdílené znalosti jsou jedním z nejdůležitějších faktorů, které vedou k úspěchu nebo neúspěchu firmy, přišla Miriam Zábrženská, HR manažerka firmy U:fon.

„ Před více než rokem jsme začínali jako malá skupina nadšenců a dnes je nás více než sto. S tím jak se změnil počet zaměstnanců, mění se i pravidla komunikace. V začátcích jsme všichni seděli v jedné velké kanceláři, chodili spolu na obědy a měli možnost dozvědět se všechny informace potřebné k práci. Dnes sedíme na dvou poschodích a kdybychom chtěli jít spolu na oběd, museli bychom si pronajmout celou restauraci. Proto publikujeme interní firemní časopis, pracujeme na spuštění intranetových stránek a začínáme s tradicí neformálních setkání s managementem,“ popsala fungování firmy Zábrženská.

Podle jejích slov U:fon připravuje i další aktivity na zlepšení vzájemné komunikace, kterými chce své zaměstnance překvapit. Všechny aktivity navazují na vizi a hodnoty firmy.

Sun Microsystems

Pavel Šuk, ředitel Pražského vývojového centra společnosti Sun Microsystems, k dotazu firemní komunikace ve své firmě odpověděl: „ Možná to zní archaicky v době Web 2.0, ale nejlepší je, když spolu lidé mluví. Jinak používáme vše možné – od wiki přes Instant Messaging (ICQ, Jabber ad.) po dnes už klasické telekonference či videokonference.“

Exit mobile version