Průzkum Broadband Monitor zkoumal znalost internetových poskytovatelů

Podle nejnovějšího průzkumu Broadband Monitor je nejrozšířenějším, ale také nejznámějším poskytovatelem internetu Telefónica O2.

Agentura Factum Invenio provádí dvakrát do roka pravidelný průzkum Broadband Monitor – perspektiva vysokorychlostního internetu v domácnostech ČR. Kromě podílu jednotlivých poskytovatelů internetu na českém trhu je cílem toho průzkumu také zjistit, jak si lidé pamatují značky jednotlivých poskytovatelů.

Agentura Factum Invenio však zjišťovala spontánní znalost značek. Respondenti tedy neměli před sebou žádný seznam. Byla jim položena jednoduchá otevřená otázka: „Na které poskytovatele internetu si vzpomenete?“ Sledováno bylo, která značka byla uvedena jako první a dále pak všechny ostatní respondentem jmenované. Průzkum byl prováděn u reprezentativního vzorku 1068 pravidelných uživatelů internetu s broadband připojením v domácnosti. Více než třetině dotazovaných se jako první vybavila společnost Telefónica O2.

„Pro více než třetinu uživatelů internetu, kteří mají připojení v domácnosti, je synonymem pro poskytovatele připojení O2,“ uvedl Michal Peca, projektový manažer Factum Invenio. „Souvisí to se skutečností, že tato společnost má největší podíl na trhu.“

Telefónica se stále více dostává do povědomí veřejnosti. To dokazuje i fakt, že si tuto značku spontánně vybavilo 69% dotázaných, zatímco před půl rokem uvedla tuto společnost polovina respondentů.

Hned po společnosti Telefónica O2 si nejvíce lidí vybavilo poskytovatele připojení značky Volný. Uvedlo jej 32% dotázaných. Mezi největší poskytovatele internetu u nás patří také společnosti UPC, T-Mobile a Karneval, které si vybavila více než čtvrtina internetové populace.

Větší znalost značek internetových poskytovatelů mají spíše muži. Opačně tomu však bylo v případě znalosti značek UPC, O2 a T-Mobile. Největší povědomí o společnostech, které nabízí internetové připojení, pak mají lidé ve věku od 20 do 29 let.

Jedním z dalších cílů tohoto průzkumu bylo také zjistit, jaký je zájem o komplexní balíčky jednotlivých internetových poskytovatelů. Komplexní balíček sestává z několika služeb daného poskytovatele za zvýhodněnou cenu. Více než polovina respondentů přisvědčila, že by měla o využívání některého balíčku zájem. Dlouhodobě nejoblíbenějším balíčkem služeb je podle průzkumu kombinace připojení k internetu, mobilního telefonu a televizního vysílání.

Z výsledků průzkumu také vyplynulo, že stále více uživatelů používá doplňkovou online službu instant messaging. V současné době tuto službu využívají více než tři čtvrtiny uživatelů. Nejrozšířenějším programem pro instant messaging se stalo ICQ.

Exit mobile version