Průzkum: 82% slovenských uživatelů internetu nakupuje online

Již 82% slovenských uživatelů internetu nakupuje online, tedy o 6% více než v roce 2009. Tento významný nárůst počtu e-zákazníků je způsoben především výhodami tohoto způsobu nakupování.

Téměř pro 60% slovenských internetových uživatelů je online nakupování levnější a pro polovinu rychlejší nežli nákup v tradičních obchodech. Více než polovina slovenských e-zákazníků utratí za nákup přes internet do 200 EUR a pouze jeden z dvaceti přes 500 EUR za měsíc. Tyto informace přináší nejnovější studie E-commerce realizována společností Gemius.

E-commerce 2010 analyzuje oblast nakupování přes internet na Slovensku a je součástí výzkumného projektu, který proběhl také v ČR a Polsku. Studie analyzuje především obecný postoj k online nakupování, frekvenci nakupování na internetu a budoucnost odvětví e-commerce na Slovensku.

Podle studie se slovenští uživatelé internetu při nakupování zaměřují především na vysokou kvalitu zboží, ale zajímá je také cena výrobků a dále i strávení času příjemným způsobem a rychlost nákupu. Velký počet slovenských internetových uživatelů používá internet jako zdroj informací o plánovaných nákupech.

Více než polovina z nich hledá na internetu informace o jízdenkách na vlak a autobus a o letenkách, cestovních službách a také o spotřební elektronice a domácích spotřebičích, mobilech a GSM příslušenství. Pokud se jedná o vyhledávání výrobků nebo služeb, které internetoví uživatelé zamýšlejí nakoupit, tak nejčastějším způsobem je použití vyhledávače a také hledání v nabídce internetových obchodů.

Zpráva publikuje také žebříček nejpopulárnějších internetových obchodů a aukcí mezi slovenskými e-zákazníky. První místo získal Hej.sk (uvedlo ho 14% respondentů) a další Martinus.sk (12%) a Alza.sk (10%). Nejpopulárnější internetovou aukcí je Aukro.sk, které se během posledního roku stalo hlavním hráčem na slovenském trhu (30% respondentů), následuje ho eBay se 13%.

E-shopy stále zůstávají u slovenských uživatelů internetu mnohem populárnější než e-aukce: více než 80% e-zákazníků již někdy nakoupilo v internetovém obchodě a pouze pětina z nich na e-aukci. Pokud se jedná o nejčastější důvod, který je motivujícím faktorem pro nákup v e-shopech nebo na e-aukcích, tak je to pro více než 60% internetových uživatelů v SR nižší cena než v tradičních obchodech.

Slovenský segment e-commerce se stále mění, například za poslední rok značně stoupla popularita nástrojů pro srovnávání cen. Více než polovina e-zákazníků prohlašuje, že již použila tyto servery, což je mnohem více než v roce 2009. Nejoblíbenější portály, které nabízejí tyto služby jsou Najnakup.sk, Heureka.sk a Pricemania.sk.

Exit mobile version