Mediaresearch: polovina uživatelů sleduje internetová videa denně

Z šetření Mediaresearch vyplývá, že polovina tuzemských uživatelů sleduje internetová videa každý den. Loni to bylo o deset procentních bodů méně.

Češi na internetu nejčastěji sledují videa zpravodajská, vtipná a hudební. Videa si často přehrávají opakovaně a přeposílají dál svým přátelům i známým.

Výzkum byl realizován na vzorku 572 respondentů z NetPanelu, kteří reprezentují českou internetovou populaci starší 15 let. Do studie byli zařazeni jen ti respondenti, kteří nějaká videa na internetu sledují, čili drtivá většina internetové populace.

Vtipné video, hudební klip, reklamu, zpravodajské video nebo trailer k filmu zhlédne na internetu nejméně jednou za týden 82 % respondentů, necelá třetina pak videoobsah konzumuje dokonce několikrát denně. Tato tzv. netelevizní videa tvoří gró sledovaného videoobsahu. Pořady z archivů televizních stanic a živé online vysílání pak „spotřebu“ videí spíše doplňují.

Zábavná a netelevizní videa vyhledává hlavně mladší obecenstvo z věkové skupiny 15-24 let. Mladí preferují především vtipná videa nebo videa s hudebním obsahem. Odlišný vkus mají respondenti ve věkové kategorii 45+, kteří na internetu rádi sledují videa o cestování, naučná a vzdělávací videa a videa z reálného života.

Český internetový divák dále nejvíce preferuje filmy a pořady vytvořené profesionálními studii oproti uživateli tvořenému obsahu. Rovněž videa v plné délce jsou oblíbenější, než pouhé úryvky. Nicméně frekvence sledování úryvků a celých pořadů je téměř shodná, což velice pravděpodobně souvisí s širokou nabídkou krátkých a naopak nedostatku vyhovujících videí v plné délce.

V hodnocení jednotlivých webů s nabídkou videoobsahu (hodnotili jen uživatelé) dopadl ve srovnání nejlépe server YouTube.com. Jako nejlepší jej označila zejména nejmladší věková kategorie (15-24) let. Velmi dobrého hodnocení se dostalo od svých uživatelů i oběma webům České televize – iVysílání a ČT24.cz.

Exit mobile version