Průzkum: neprovázanost IT a podnikatelské činnosti má vážné finanční dopady

Podle studie společnosti Compuware je s obsahem smluv SLA (Service Level Agreement neboli dohoda o úrovni služeb)seznámeno v průměru pouze 74 % firem.

A to se děje i přesto, že 81 % organizací využívá formální smlouvy SLA. Řada společností také uvádí, že nedostatečný výkon aplikace způsobuje zvýšení nákladů a ztrátu výnosů. Ze studie, kterou pro Compuware provedla společnost Forrester Consulting, plyne, že důvodem nedodržování smluv SLA je, že očekávání a cíle obchodních jednotek se nacházejí mimo oblast IT.

Hlavním uváděným důvodem tohoto rozporu v očekávání je, že užívané metriky úrovně poskytovaných služeb jsou zaměřeny především na oblast IT a nejsou kompatibilní s obchodními cíli. Podle studie 41 % respondentů souhlasí s názorem, že jejich informovanost o úrovních služeb je na základní úrovni a že svým vedoucím pracovníkům pravidelně neposkytují informace z oblasti smluv SLA. Kromě toho se 40 % dotázaných shodlo na tom, že v jejich výkaznictví chybí informace, které jejich vedoucí pracovníci požadovali.

Exit mobile version