Změna platebního chování na internetu: rostou rychlé online převody

Na internetu roste zájem o platby předem, ať už se jedná o rychlý online převod nebo standardní bankovní převod.

Češi volí stále modernější platební kanály. Podle průzkumu platební brány PayU mezi nimi klesá zájem o platbu dobírkou a hotovostí, naopak roste zájem o platbu předem, ať už se jedná o rychlý online převod nebo standardní bankovní převod.

Uživatelé, kteří na internetu nakupují pravidelně, používají prokazatelně jiné metody platby za zboží a služby než uživatelé, kteří na internetu nakupují jen výjimečně. „Zatímco mezi uživateli, kteří nakupují na internetu přibližně jednou ročně, využívá dobírku přibližně 35 %, u pravidelných nakupujících na internetu podíl platících dobírkou rapidně klesá,“ říká Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU. Uživatelé, kteří nakupují online přibližně jednou týdně, pak volí dobírku jen ve 14 % případů. Většinou vybírají jiné způsoby platby.

S rostoucím počtem nákupů na internetu klesá také počet využívání platby v hotovosti. Zatímco hotovostí platí přibližně desetina příležitostných nakupujících, mezi pravidelnými je o tuto metodu platby zájem jen v 5 % nákupů. Téměř 70 % pravidelných nakupujících využívá platbu bankovním převodem, ačkoli tento způsob platby patří pro nakupující administrativně k těm nejsložitějším, protože musejí opisovat čísla účtů, variabilní symboly i placené částky.

Vysoká obliba bankovního převodu však poukazuje na to, že pokud mají lidé pozitivní zkušenosti s platbou předem a platí u ověřeného prodejce, pak tuto metodu preferují. Výběr platební metody ovlivňují pochopitelně hlavně samotné e-shopy tím, jaké způsoby platby nabízejí.

Exit mobile version