Průzkum: až 56 % lidí si brzy pořídí další finanční produkt

Podle výsledků průzkumu, který pro soutěž Zlatá koruna provedla společnost Ipsos Tambor, se celých 56 procent lidí zabývá myšlenkami o tom, že si v nejbližší době pořídí další finanční produkt k těm, kterými doposud disponují. Naopak 44 procent respondentů výzkumu odpovědělo negativně ve smyslu, že o dalším produktu zatím neuvažují. Celkově převažuje zájem o penzijní připojištění.


Víc než polovina lidí uvažuje o dalším finančním produktu

Výzkum byl realizován v druhé polovině ledna a zúčastnilo se ho 1 000 respondentů reprezentujících statistický vzorek české populace starší 18 let. Většina odpovědí průzkumu také ukázala, že se lidé při výběru produktu snaží zaměřit na zabezpečení před dopady ekonomické krize. Zajímají se také o to, jak v této nejisté době umístit finanční prostředky. Převažuje zájem o penzijní připojištění, které chce uzavřít 12 procent respondentů. Kontinuální poptávka je také po stavebním spoření, pro které se vyslovilo 11 procent dotázaných. O možnosti zřízení spořicího účtu nebo o termínovaném vkladu uvažuje 10 procent odpovídajících.

Osm procent zvažuje hypotéku

V otázkách volby pojištění nejvíce lidí přiznalo myšlenky na pojištění majetku (12 %) a na úrazové pojištění (10 %). O uzavření životního pojištění uvažuje pouhých devět procent dotázaných. O závazku hypotéky přemýšlí osm procent lidí a o úvěru sedm procent. Nejméně odpovědí potvrdilo zájem o podílové fondy (4 %) a stejné procento by využilo leasing nebo splátkový prodej. Průzkum ukázal také to, že průměrný Čech v současné době využívá devět finančních produktů, což je vysoké číslo.

Studie se také zabývala stávajícím využitím finančních produktů. Zde odpovědi poukázaly na největší podíl bankovních produktů. Běžný účet uvedlo 84 procent lidí, použití platebních karet potom 80 procent lidí, elektronické bankovnictví 47 procent.

Exit mobile version