Průzkum: největší hodnotu má značka Nokia

Mobil

Vídeňská společnost Eurobrand, která se zabývá sledování evropských značek a jejich hodnot na trhu zveřejnila výsledky studie pro rok 2007. Mezi značku s největší hodnotou byla na prvním místě uvedena finská Nokia, jejíž hodnota je podle výzkumu 32,332 miliard EUR. Z telekomunikačních firem se na čtvrtém místě umístila Telefónica, páté místo drží Vodafone, sedmé Deutsche Telekom a na devátém místě skončil France Telekom.

Většina posuzovaných firem navíc spravuje ještě další značky. V oblastí východní Evropy jsou příkladem slovinská Gorenje a ruská telekomunikační společnost Beeline. Česká republika má na prvním místě mezi nejvíce hodnocenými značkami společnost Sazka, jejíž hodnota byla odhadnuta na 490 milionů euro.

Průzkum také dokázal přímou spojitost mezi hrubým domácím produktem (HDP) a silnými značkami, které se podílejí na vytváření zaměstnanosti a silném ekonomickém růstu. Největší poměr deseti předních značek k HDP vykazuje Finsko (31,14 %) a Švýcarsko (26,13 %). Evropský průměr přitom dosahuje hodnoty 9,3 procent.

Evropské značky a jejich hodnota

1. Nokia (32,332 miliard EUR)
2. LVMH (29,831 miliard EUR)
3. Unilever (25,136 miliard EUR)
4. Telefonica (23,858 miliard EUR)
5. Vodafone (22,550 miliard EUR)
6. Mercedes-Benz (20,483 miliard EUR)
7. Deutsche Telekom (18,269 miliard EUR)
8. BMW (17,298 miliard EUR)
9. France Telekom (17,068 miliard EUR)
10. inBEV (16,873 miliard EUR)

Exit mobile version