Prodeje BlackBerry rostou, může za to nový Torch

Podle neoficiálních informací prodal Research In Motion v Q4 2010 podobný počet smartphonů BlackBerry, jako konkurenční Apple svých oblíbených telefonů iPhone. Za dobrými výsledky stojí údajně především nový model Torch.

Kanadský výrobce Research In Motion si podle neoficiálních výsledků ve čtvrtém kvartále finančního roku 2010 vedl nad očekávání dobře. Firmě se údajně mělo podařit na trh dodat okolo 14,1 milionů kusů smartphonů, což představuje velmi pozitivní výsledek. Negativně naopak působí propad o další 4% z hlediska globálního tržního podílu. RIM trpí především kvůli vysokému úspěchu platformy OS Android a vynikajícím prodejům čtvrté generace telefonu iPhone.

Za dobrými čtvrtletními výsledky RIM má být již zmíněný model BlackBerry Torch. Ten představuje nejnovější a v mnoha ohledech revoluční smartphone nesoucí logo BlackBerry. Předně se jedná o vůbec první BlackBerry, která kombinuje dotykový displej (poprvé představený s modelem Storm) s vysouvací QWERTY klávesnicí. Torch je také vybaven nejnovější verzí operačního systému BlackBerry OS a zcela přepracovaným internetovým prohlížečem, který RIM získal akvizicí výrobce Torch Software. Ostatně jako důkaz jejího přínosu pro platformu BlackBerry se nový smartphone údajně jmenuje právě Torch.

Torch je po dvou generacích dotykového modelu Storm a minimalistického Pearl dalším z řady produktů BlackBerry, které se snaží místo korporátních klientů oslovit především běžné zákazníky. Pozornost mnoha výrobců smartphonů se do této oblasti upřela především díky silné poptávce po těchto zařízeních, kterou pomohlo významně nastartovat uvedení první generace telefonu iPhone v roce 2007. V případě RIM má ovšem zaměření na běžné zákazníky ještě jeden důvod a tím je pomalé, za to ale trvalé oslabování v tradičně „domácí“ korporátní sféře.

Dobrou zprávou je také zvýšení počtu platících zákazníků rozšiřujících korporátních služeb, jejichž počet se v Q4 měl zvýšit o zhruba 5,1 milionu. Pokud RIM toto číslo potvrdí, přesáhne počet těchto zákazníků hranici 55 milionů.

Za celé čtvrté čtvrtletí pak RIM očekává příjmy ve výši 5,3 až 5,55 (100 až 105 miliard Kč), čistý zisk by se měl pohybovat v řádu stovek milionů dolarů (jednotky miliard Kč). To je sice příjemné, z hlediska finančních výsledků se ale RIM s většinou svých konkurentů nemůže příliš úspěšně měřit. Firmu navíc trápí stále se zvětšující konkurence ze strany platformy OS Android, za jejímž vývojem stojí technologický obr Google. Do roku 2011 se pak očekává, že tržní podíl RIM celosvětově opět o několik procent poklesne.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version